کد خبر: تعرفه-پرستاری-حلقه-مفقوده-حوزه-سلامت-و
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۰۳

نماینده مردم فردوس در مجلس با بیان اینکه تعرفه پرستاری باید در جهت حمایت از این قشر مورد توجه قرار گیرد، گفت: امیدواریم وزارت بهداشت هرچه سریعتر به مشکلات آنها رسیدگی کند.

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پرستاری ، محمدرضا امیرحسنخانی درباره ضرورت افزایش تعرفه خدمات پرستاری، افزود: زمانی که تحولی در حوزه ای شکل می گیرد لازم است همه اجزای زیرمجموعه آن تحت تاثیر این تحول قرار گیرد حال با اجرای طرح تحول سلامت حوزه پرستاری نیز باید از نقاط مثبت این طرح بهره مند شود.

وی ادامه داد: در طرح تحول سلامت پزشکان، مراکز درمانی، تولیدات دارویی و دیگر موارد دیده شده است اما بخشی از حوزه درمان از جمله پرستاران دیده نشده است البته تاحدی نسبت به گذشته وضعیت پرستاران بهتر شده است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب راه نرفته زیادی وجود دارد.

امیرحسنخانی تصریح کرد: باید بازنگری در نحوه پرداخت به پرستاران از جمله حقوق یا دریافت کارانه صورت گیرد این درحالی است که بسیاری از موارد مهم در طرح تحول سلامت دیده شد اما حوزه پرستاری تا حدی مغفول ماند.

وی یادآور شد: به نظر می رسد وزارت بهداشت نیز عزم راسخی برای حل مشکل پرستاران و نحوه پرداختی به این گروه از جامعه را دارد و امیدواریم هرچه سریعتر به مشکلات آنها رسیدگی شود.

امیرحسنخانی تاکید کرد: امروزه عدم توجه کافی به قشر پرستار باعث شده احساس ناعادلانه بودن در نحوه پرداختی بین آنها و پزشکان پدید آید به گونه ای که گلایه می کنند از اینکه چرا حقوق و دریافتی پزشکان تا حد زیادی افزایش یافته اما پرستاران همچنان با مشکلات دست وپنجه نرم می کنند.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: پرستاران نباید فراموش شوند و اگرچه پزشکان در درمان موثر هستند اما بدون شک بدون مراقبت مناسب از بیمار فعالیت پزشک بی نتیجه خواهد ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha