کد خبر: تسکین-خارش-نیش-پشه-با-روش‌های-ساده-خان
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۱۸

به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت) از دیلی میل، متخصصان چند روش ساده پیشنهاد می‌کنند که می‌توانید با استفاده از مواد آشپزخانه از شر خارش و تورم نیش پشه ها رها شوید.

یخ و ایبوپروفن

برای تسکین تورم و قرمزی خارش‌دار نیش پشه، ساده‌ترین روش،گذاشتن یخ به مدت 10 دقیقه روی نقطه مورد نظر است. این کار را چند بار با فواصل 10 دقیقه‌ای انجام دهید. اگر محل گزش بسیار متورم و حتی دردناک بود، مانند نیش زنبور و یا عنکبوت، می‌توانید از داروی ضد التهاب مانند ایبوپروفن استفاده کنید. این دارو تورم را از درون به بیرون کاهش می‌دهد.

متعادل کردن دوباره pH پوست

وقتی pH پوست در وضعیت متعادل باشد، به خوبی می‌تواند با عفونت و مشکلات ناشی از نیش حشرات مبارزه کند. اما گاهی با تغییر سطح هورمون‌های بدن و یا عوامل محیطی، بدن قلیایی و یا اسیدی می‌شود. در اینگونه مواقع جای نیش پشه را می‌توانید با سرکه و یا سرکه سیب- که موثرتر است- درمان کنید و حتی درون وان حمام، دو و نیم فنجان سرکه سیب ریخته و بدن‌تان را شستشو دهید. آنزیم‌های درون سرکه به سرعت در بازیابی تعادل pH پوست به شما کمک می‌کند. در ضمن سرکه، ضدعفونت و ضدقارچ طبیعی است. ترکیبی از جوش شیرین و آب نیز می‌تواند محل نیش حشرات را درمان کند. لیموترش هم همین اثر را می‌گذارد و البته باکتری‌های مضر را هم از بین می‌برد.

درمان تورم

تورم محل گزش حشرات را میتوان به وسیله نمک درمان کرد. نمک، رطوبت را به خود جذب کرده و از تورم می‌کاهد. در ضمن گیاهانی مانند صبر یا ریحان نیز احساس خنکی به پوست می دهند. پیاز هم قدرت ضدتورم بالایی دارد.

با استفاده از ساده‌ترین راه حل‌های فوق می‌توانید از عذاب نیش حشرات در امان بمانید.

مترجم: نادیا زکالوند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha