کد خبر: تدوین-پیش‌نویس-آزادسازی-تعرفه-خدمات-ب
۴ مهر ۱۳۹۷، ۹:۴۴
به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، نسترن محسنی درباره تعرفه‌های فعلی خدمات بازارهای همراه و ثابت اظهارداشت: درحال حاضر با توجه به تعیین سقف و کف تعرفه‌های بازارهای خرده‌فروشی همراه و ثابت اعم از صوت، پیامک و دیتا از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتورها باید تعرفه خدمات این بازارها را مبتنی بر سقف و کف تعرفه مصوب، تنظیم کنند. به گفته او، برای تعرفه عادی، تعرفه تنظیمی‌اپراتورها باید بین کف و سقف تعرفه مصوب و برای تعرفه تشویقی می‌تواند زیر کف تعرفه و با شرایط تعیین‌شده در مصوبات مربوطه کمیسیون باشد. معاون رگولاتوری تصریح کرد: خصلت بازارهای رقابتی و نیمه رقابتی، به‌دلیل تعدد بازیگران و به‌منظور جذب مشترک بیش‌تر، نزدیک شدن تعرفه تنظیمی‌اپراتورها به کف تعرفه است و به همین دلیل سقف تعرفه تا حدود زیادی در این بازارها بی‌اثر می‌شود. به گفته محسنی، رویکرد در پیش گرفته شده از سوی اپراتورهای همراه و ثابت در طول یک سال اخیر در تنظیم تعرفه‌ها و به طور خاص تعرفه داده/دیتا، نشانگر توجه اپراتورها به کف تعرفه بوده است. معاون رگولاتوری گفت: در چنین شرایطی، برابر رویکردهای بین‌المللی، توصیه بر آزادسازی تعرفه است. به عبارتی رگولاتور دیگر نسبت به تعیین سقف و کف تعرفه اقدام نمی‌کند و نرخ موثر Effective Rate، که براساس تعیین تعرفه از سوی خود بخش بعد از یک بازه زمانی نسبتا کوتاه قابل احصاء است، ملاک توجه و نظارت رگولاتور  قرار می‌گیرد و تعرفه‌های تنظیمی‌خیلی پایین‌تر از این سطح که حذف حداقل حاشیه سود شرکت‌ها را هدف‌گیری کند، از سوی رگولاتور کنترل و اعمال مقررات می‌شود.(ایسنا)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha