کد خبر: تداخل-وظایف-از-مهم-ترین-چالش-های-قانونی
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۸:۳۱

وزیر علوم، تداخل وظایف را از چالش های مهم قانونی در حوزه امداد و نجات عنوان کرد و حمایت بیشتر از هلال احمر را وظیفه دولت و مجلس برشمرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت، دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در همایش "امداد و نجات؛ مدیریت و مسئولیت از منظر فقه و حقوق"، هلال احمر را بزرگترین نهاد مردمی کشور معرفی کرد گفت: این جمعیت یک دولت کوچک و معین دولت در حوادث است.

فرهادی افزود: هلال احمر ایران جزء جمعیت های برتر دنیا و الگوی سایر جمعیت های ملی است.

وی با اشاره به برگزاری همایش مذکور در روز معلم تصریح کرد: نجات انسان ها از جهل و نیز خطرات، نقاط اشتراک بسیار دارند و هر دو نیازمند ایثار و از خود گذشتگی هستند.

عضو کابینه یازدهم متذکر شد: در حوزه امداد و نجات با چالش های بسیار از جمله متولیان متعدد مواجهیم که نیازمند بررسی موضوع و ارائه راهکارهایی برای رفع ابهامات در مجلس هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد قانون جامع مدیریت بحران که به مجلس ارائه شده، با همان جامعیت به تصویب نمایندگان برسد.

فرهادی خاطرنشان کرد: تداخل وظایف از مهم ترین چالش های قانونی در امداد و نجات است و رعایت فرماندهی و فرمانبرداری در مدیریت بحران حائز اهمیت است و در این راستا باید حمایت های حقوقی و قانونی از جمعیت هلال احمر به عمل آید.

وزیر علوم در پایان حمایت و پشتیبانی بیشتر از هلال احمر را وظیفه دولت و محلس برشمرد و عنوان کرد: برای این که ارائه خدمات امداد و نجات بدون دغدغه صورت گیرد، این مهم می بایست محقق شود.

کد خبرنگار: ۴۱۰۲۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha