معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به بازدید وزیر بهداشت از برخی از اورژانس بیمارستان های بزرگ تهران در ماه رمضان سال گذشته، گفت: دکتر هاشمی پس از این بازدیدها دستوری را برای رسیدگی به وضعیت اورژانس های تهران صادر کرد و ۱۱ ماه است که بصورت مستمر این کار در ۱۵ سرفصل پیگیری می شود.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت  دکتر محمد آقاجانی در نشست خبری دومین سالگرد طرح تحول نظام سلامت که صبح امروز در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: در پی دستور وزیر بهداشت برای ارتقای ارایه خدمات در اورژانس بیمارستانها ، اقداماتی برای اصلاح وضعیت فیزیکی، تجهیزات پزشکی، اصلاح ساختار، تکمیل و جابجایی نیروی انسانی کم مهارت با نیروی انسانی با تجربه و با مهارت بیشتر، حضور پزشکان متخصص مقیم و طب اورژانس، افزایش ظرفیت آی سی یو برای انتقال بیماران از اورژانس به این بخش انجام شده است.

معاون درمان افزود: افزایش پرداختی برای افزایش انگیزه ارائه دهندگان خدمت، کاهش مدت  زمان تعیین تکلیف بیمار در بخش اورژانس برای خروج از بخش اورژانس در این 11 ماه به طور مستمر انجام شده است.
وی با اشاره به انجام 60 بازدید میدانی از 15 اورژانس اصلی شهر تهران، افزود: در طول این مدت 15 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات پزشکی، 30 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی و توسعه این بخش ها پرداخت شده و مجوز استخدام هزار نفر نیروی انسانی برای تکمیل کادر درمانی به ویژه نیروی پرستاری به بیمارستانها داده شده که با مجموع اقدامات انجام شده  وضعیت اورژانس های اصلی تهران بهبود یافته است.
دکتر آقاجانی گفت: در بحث فرآیندهای داخلی اورژانس نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده و دستورالعمل های مربوطه در مقایسه با گذشته، جدی تر اجرا می شود. همچنین بازدیدهای مستمری از بخش اورژانس بیمارستانها توسط روسای بیمارستانها، دانشگاه های علوم پزشکی و همکاران ما در ستاد وزارت بهداشت انجام می شود.
معاون درمان وزارت بهداشت به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اورژانس های تهران در جلسه امروز شورای معاونین وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه رضایتمندی مردم از خدمات اورژانس در تهران افزایش یافته اما مهمترین مشکل ما، کمبود تخت های بیمارستانی در تهران است و علیرغم اینکه برخی افراد تصور می کنند که تهران شهر برخورداری است اما از نظر تخت های بیمارستانی در تهران با مشکلات جدی روبرو هستیم.
دکتر آقاجانی یکی از دلایل عدم تخلیه به موقع اورژانس ها در تهران را عدم وجود تخت بیمارستانی کافی برای انتقال بیماران به بخش دانست و اظهار داشت: به دلیل نارسایی در زیرساخت ها ممکن است انتقال بیماران به بخش ها با مشکل مواجه شود و رضایتمندی آنها را کاهش دهد اما در تهران نیاز به سرمایه گذاری های دولتی، غیر دولتی، داخلی و خارجی داریم تا بتوانیم وضعیت کمبود تخت بیمارستانی را بهبود بخشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha