کد خبر: تجمیع-بیمه‌ها-به-ضرر-نظام-سلامت-کشور-ن
۱۵ آبان ۱۳۹۵، ۹:۵۷

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تجمیع بیمه‌ها نه تنها برای نظام سلامت کشور آسیب رسان نیست، بلکه منافع بسیاری را در پی دارد.

دکتر محمدنعیم امینی فرد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت تصریح کرد: تجمیع بیمه‌ها یکی از تکالیف برنامه پنجم بوده و تاکنون باید انجام می‌شد؛ در حال حاضر وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه و مجلس در رابطه با تجمیع بیمه‌ها اتفاق نظر دارند، اما در رابطه این که تحت چه سیاستگذاری متمرکز و انجام گیرد اختلاف نظر وجود دارد.

وی با اشاره به این‌که ما در برنامه ششم موافق تجمیع بیمه‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: با توجه به این که تجمیع بیمه‌ها موجب کاهش هزینه های بالاسری و به حداقل رساندن هم پوشانی می‌شود، موافقیم که شاید بتوان یک سیاستگذاری متمرکز را برای ارائه خدمات پایه سلامت در تمامی کشور فراهم آورد. این در حالی است که تعداد قابل توجهی از افراد بدون ضرورت از چند بیمه استفاده می‌کنند و افرادی هم از خدمات پوشش بیمه همگانی استفاده نمی‌کنند.

امینی فرد اظهار داشت: این که گفته می‌شود تجمیع بیمه‌ها موجب آسیب به نظام سلامت کشور می‌شود، ناشی از سوء برداشت است و به هیچ عنوان این گونه نیست، بلکه منافع قابل توجهی هم برای نظام سلامت خواهد داشت.
وی همچنین افزود: در صورت برطرف شدن سوء تفاهمات، در خصوص منافع تجمیع بیمه‌ها اتفاق نظر وجود دارد؛ کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با وزارت رفاه و وزارت بهداشت تعاملات خوب، یکسان و بدون نگاه بخشی و جانب دارنه دارد.

 

کد خبرنگار: 410100

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha