کد خبر: تبلیغات-فست-فود-و-افزایش-خطر-چاقی
۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۰:۳۴

نتایج مطالعات جدید نشان داده اند تبلیغات فست فود در محل زندگی در میزان شیوع چاقی افراد در این مناطق نقش دارند.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت، پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا به شناسایی ارتباط احتمالی بین تبلیغات مواد غذایی در فضای باز و تمایل به استفاده از این مواد غذایی پرداخته اند. این تحقیقات نشان دادند افرادی که در محله هایی با بیلیوردها و تبلیغات غذایی زندگی می کنند نسبت به سایر افراد بیشتر در معرض خطر اضافه وزن و چاقی هستند.

از آنجا که چاقی یک مشکل بهداشتی شایع است
بنابراین باید تمام عواملی که منجر به پرخوری می شوند شناسایی و برطرف شوند. پژوهش های قبلی نشان داده اند که تبلیغات فست فود بیشتر در مناطق کم درآمد شایع است و مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند  که تبلیغات و بازاریابی غذایی به خوردن بیشتر افراد منجر می شوند. پژوهشگران بر لزوم سیاستگذاری در زمینه تبلیغات غذایی تاکید کردند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha