همزمان با روز پایانی چهارمین دوره مسابقات کشوری المپیاد آماده طرح دادرس، رئیس جمعیت هلال احمر ضمن حضور در اردوگاه مهر بندر انزلی، از نزدیک شاهد روند برگزاری این دوره از رقابت های دادرسان بود.

به گزارش خبرگزاری سلامت دکتر سید امیر محسن ضیائی، با اشاره به فرصت محدود بازدید از مراحل اجرای المپیاد آماده، اظهار کرد: این دوره از مسابقات، طراحی خیلی خوبی داشت، ضمن توسعه مفاهیم و اجرای عملی آموزش ها، شاهد حضور اعضا از سراسر کشور و حتی شهرهایی که کمتر مورد توجه قرار گرفته است، بودیم. در مجموع، دیدن برآیندی از کل کشور و فرصتی که فراهم شده است برای حضور همه ارزشمند است.

وی با اشاره به وظایف جمعیت هلال احمر به عنوان دستگاهی که وظیفه پاسخگویی در سوانح و حوادث کشور را به عهده دارد، تصریح کرد: ترویج صلح، بشردوستی، کمک به سلامت افراد جامعه و تکریم مردم، از دیگر وظایف و ماموریت های مختلفی است که، جمعیت هلال احمر به عهده دارد.

دکتر ضیائی با بیان اینکه افزایش مهارت های امدادی جوانان باید مورد توجه جدی قرار بگیرد، افزود: باید با آموزش، مهارت های جوانان عضو را در راستای ماموریت های جمعیت افزایش بدهیم.

آموزش 400 هزار دانش آموز در طرح دادرس

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر امر آموزش بیان کرد: لازم است در فضاهایی که دانش آموزان حضور دارند چه مدارس محل تحصیل و چه در اماکن تجمع افراد، این آموزش ها ارائه شده و خروجی را ارزیابی کنیم.

دکتر ضیائی با اشاره به تنوع فعالیت های سازمان جوانان اضافه کرد: کارهای دیگری در سازمان جوانان جمعیت در حال انجام است، که برنامه اردوها و حضور دانش آموزان و اعضای کانون های جوانان در فضاهای مختلف، تنها بخشی از این فعالیت هاست. وی ضمن مثبت ارزیابی کردن فعالیت های صورت گرفته در طرح دادرس بر افزایش حمایت و گسترش این طرح تاکید کرده و گفت: خوشبختانه این طرح حدود ۸ هزار کانون دانش آموزی را در مدارس کشور را در بر گرفته است و طبق آمار، در چهارمین دوره مسابقات المپیاد آماده، بیش از ۴۰۰ هزار نفر آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

تدارک ظرفیت های لازم برای حضور افراد علاقه مند در جمعیت 

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به ضرورت تلاش های بیشتر در زمینه گسترش طرح دادرس خاطرنشان کرد: گرچه این آمار مشارکت کافی نیست و باید تلاش بیشتری صورت بگیرد و منابع بیشتری را به خدمت بگیریم، اما امید داریم با پیوستن تمام دانش آموزان به این نضهت، تعداد بیشتری از دانش آموزان آماده در تمام زمینه ها، به عنوان افراد مفید و برای حضور و رویارویی با مشکلات و روزهای سخت جامعه تربیت کنیم.

دکتر ضیائی با بیان اینکه خانواده ها، علاقه مند به حضور در فعالیت های هلال احمر هستند، اشاره کرد: این ارتباط دو جانبه است، از یک سو جمعیت باید ظرفیت های لازم را برای همه افراد علاقه مند ایجاد کند و از سوی دیگر، خانواده ها باید دانش آموزان را به حضور در فعالیت های هلال احمر تشویق کنند، تا در نهایت برسیم به جایگاهی که شاهد تحقق شعار خانواده های آماده در مرحله عمل باشیم.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha