کد خبر: تأثیرات-منفی-استفاده-از-داروهای-بدنسا
۱۵ آذر ۱۳۹۵، ۹:۴۲

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری هشدار داد: داروهای مورد استفاده در باشگاه های بدنسازی، سیگار، قلیان و تریاک تأثیرات سوئی بر باروری مردان خواهد گذاشت.

دکتر پیمان صالحی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت هشدار داد: در واقع اثبات شده که مصرف سیگار، قلیان، مشروبات الکلی، تریاک بر سلامت باروری و همچنین سلامت قلب و عروق فرد تأثیرات منفی بر جا می گذارد.
وی اظهار داشت: زمانی که مردی با شکایت از ناباروری مراجعه می کند باید به  گرفتن یک شرح حال دقیق از وی پرداخت.
وی ادامه داد: باید درباره سابقه بیماری های دوران کودکی فرد تاکنون،این که بیضه نزول نشده داشته که تحت عمل جراحی قرار بگیرد؟جراحی فتق یا واریکوسل انجام داده یا نه؟ بعد از بلوغ اریون داشته یا نه؟ این که فرد چه زمانی ازدواج کرده؟ سقط داشته اند؟ ازدواج قبلی داشته و از ازدواج قبلی اش بچه دار شده یا نه شرح حال دقیقی تهیه کرد.

این ارولوژیست تصریح کرد: همچنین باید از داروهایی که فرد مصرف می کرده هم شرح حال دقیقی کسب کرد. این در حالی است که یکسری از داروها تأثیرات منفی بر تولید اسپرم دارند، مصرف یکسری از داروها به صورت متداول در گروه داروهای گوارش و فشارخون و تعدادی از داروهای دیگر که توسط ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرند نیز در این گروه قرار دارند.

وی هشدار داد: متأسفانه به دلیل نا آگاهی برخی مردان بر این باورند که مصرف برخی از داروها در باشگاه های بدنسازی که قدرت عضلانی آنها را افزایش می دهد پس قدرت جنسی و توان باروری را هم زیاد می کند در حالی که تأثیر آن به صورت کامل معکوس است.

وی همچنین تأکید کرد: مصرف طولانی مدت برخی از داروهایی که در باشگاه های بدنسازی مورد استفاده قرار می گیرد موجب ناباروری و سفت شدن اسپرم ها خواهد شد.

صالحی توصیه کرد: مردان در باشگاه های بدنسازی سلامت خود را در زمینه باروری، کبد، کلیه و قلب به مخاطره نیندازند.

 

کد خبرنگار: 410100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha