کد خبر: بیمارستان-رضوی-قطب-درمان-صرع-در-کشور
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۰۵

مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: بیمارستان رضوی مشهد با تجهیزات پیشرفته و پزشکان متبحر، هم‌اکنون قطب درمان بیماری «صرع» در کشور به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاري سلامت قاسم سلطانی با اشاره به جایگاه بیمارستان رضوی در درمان تخصصی بیماری صرع خاطرنشان کرد: قبلا عمل‌های مربوط به برداشتن «کانون صرع» در بیماران بیمارستان رضوی با مشارکت تیم پزشکی از کشور آلمان انجام می‌شد اما از ماه گذشته، انجام این عمل‌های توسط پزشکان متخصص ایرانی در این بیمارستان صورت می‌پذیرد، بطوریکه در ماه گذشته عمل صرع موفقیت‌آمیزی به سرپرستی دکتر رضا زارع(جراح مغز و اعصاب بیمارستان رضوی) انجام شد.

وی با اشاره به اینکه انجام عمل صرع در بیمارستان رضوی از سال 1390 با همکاری پزشکان آلمانی آغاز شده است، تصریح کرد: در این مدت حدود 80 عمل جراحی صرع در این بیمارستان انجام شده است.

سلطانی افزود: با توجه به اینکه عمل‌های صرع کانونی از این پس توسط تیم‌های پزشکی ایرانی در بیمارستان رضوی انجام خواهد شد، پیش‌بینی می‌کنیم از این به بعد در ماه حداقل 2 تا 3 عمل صرع در این بیمارستان انجام شود.

وی با بیان اینکه یک درصد جمعیت دنیا از صرع رنج می‌برند که از این تعداد حدود یک سوم آن‌ها مقاوم به درمان دارویی هستند؛ ادامه داد: عمل جراحی برای «صرع‌های کانونی» که مقاوم به درمان هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد و در این رابطه، تعیین کانون صرع با روش‌های تخصصی که شامل ام. آر. آی و انجام تست مانیتورینگ ویدئو EEG است؛ انجام می‌‌شود.

مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: در ایران، بیمارستان رضوی یکی از مراکز مجهز کشور است که امکانات تخصصی را جهت تشخیص و درمان صرع در اختیار دارد. انجام تست خواب(پلی سومنوگرافی) نیز از سایر خدماتی است که در بیمارستان رضوی تحت نظر متخصصان خواب برای بیماران مبتلا به اختلالات خواب انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha