کد خبر: بیمارانی-که-از-کشیدن-سیگار-دست-نمی‌کش
۲۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۰۱

رییس انجمن آترواسکلروز ایران گفت: متأسفانه موضوع استعمال دخانیات هنوز هم یکی از بزرگ ترین معضلات قلب و عروق در سراسر دنیا به شمار می رود.

 

دکتر مسعود قاسمی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت تصریح کرد: متأسفانه سرطان‌ها، بیماری های ریوی مزمن و بیماری ها ناشی از مصرف دخانیات دامن گیر جامعه بشری است و با توجه به شیوع قابل توجه مصرف آن در دنیا و در دسترس بودنش مشکلات جدی ایجاد کرده است.

وی تأکید کرد: تعداد قابل توجهی از افراد سیگاری که به بیماری های قلب و عروق مبتلا بوده اند و درمان شده اند به رغم بیماری های سنگین و درمان های دشواری که از سر گذرانده اند متأسفانه از مصرف سیگار دست نمی کشند.

فوق تخصص اینترونشنال آنژیوپلاستی والولو پلاستی خاطرنشان کرد: ثابت شده که ژن خاصی در تمایل به مصرف سیگار وجود دارد اما به هیچ وجه به این معنی نیست فردی که تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفته یا در رگ آن از چند استنت استفاده شده یا دچار درجاتی از نارسایی قلب است به این دلیل سیگار کشیدن را ادامه دهد.

وی هشدار داد: متأسفانه بزرگ ترین اشتباه زندگی فردی که بیماری قلبی اش درمان شده و از یک خطربزرگ رها شده بازگشت مجدد به مصرف دخانیات است که روی این موضوع هر چقدر هم که تأکید شود باز هم جا دارد.

 

کد خبرنگار: 410100

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha