کد خبر: بیشترین-نیاز-ما-بعد-از-دانش-و-مهارت،-اخ
۱۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۱۷

دکتر هاشمی با تاکید بر اینکه سلامت در کنار امنیت یکی از اولویت های مهم هر کشور است، بیشترین نیاز هر کشور بعد از دانش و مهارت را اخلاق بیان کرد و گفت: وظیفه اصلی دانشجو، درس خواندن است و بعد از درس خواندن می تواند به مسائل اجتماعی و سیاسی توجه کند.

به گزارش خبرگزاري سلامت دکتر سید حسن هاشمی در اولین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار، مسیر رشد و پیشرفت کشور را در توجه به علم و کسب مهارت و دانش بیان کرد و گفت: ماندگارترین ثروتی که که برای کشورها باقی می ماند توجه به علم و دانش است و ملتی قدرتمند خواهد بود که توان علمی آن بیشتر باشد.

وزیر بهداشت با تاکید بر این که باید افرادی که مدعی ادامه راه امام راحل، انقلاب اسلامی و شهدا هستند، تلاش بی وقفه در راستای معرفی فرهنگ اصیل ایرانی در خارج از مرزها داشته باشند، گفت: باید بتوانیم در قالب توانمندی های علمی و هنری که باعث افتخار و عزت ملت ایران است فرهنگ اصیل ایرانی را در جامعه جهانی معرفی کنیم.

دکتر هاشمی بر ضرورت توانمند شدن نسبت به گذشته در حوزه علم و دانش تاکید کرد و گفت: ادامه راه پدران شما که سرمایه خود را در راه کشور تقدیم کردند، درس خواندن عمیق  و کسب علم و دانش و نهایتا خدمت به انقلاب و کشورتان است.

وی با بیان این که عده ای در گذشته معتقد بودند که کسب علم به نوعی فرار از مسئولیت های اجتماعی است و عده ای هم معتقد بودند که در کنار تحصیل هم می توان فعالیت های اجتماعی داشت، گفت: وظیفه اصلی دانشجویان، درس خواندن و کسب دانش است و بعد از آن می توانند به مسائل سیاسی و اجتماعی بپردازند.

وزیر بهداشت با تاکید بر این که بیش از حد سیاسی بودن کشور باعث آسیب رساندن به رشد علمی کشور می شود، افزود: زمانی که دانشجوی سیاسی شود احساس می کند که وظیفه آن فقط توجه به سیاست است در حالی که وظیفه اصلی آن کسب علم، گفت و گو و تعامل و تضارب افکار است و باید در هر مسئله ای متعادل برخورد کرد.

دکتر هاشمی افزود: امیدوارم همه فرزندان ایثارگران و جانبازان بتوانند مسیر کسب علم و دانش با قدرت  ادامه دهند.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت در طی چندین سال اخیر، گفت: وظایفی که توسط قانون بر عهده وزارت بهداشت گذاشته شده است انجام شده و شاید بیش از وظیفه خود فعالیت کرده باشد.

وی با بیان این که ساختار آموزشی وزارت بهداشت شبیه وزارت علوم و تحقیقات است و با تاکید بر ایجاد بستری مناسب برای رشد نخبگان ، افزود: امیدواریم که سه وزارتخانه بهداشت و درمان، علوم و تحقیقات و آموزش و پرورش برای شناسایی و تقویت نخبگان تلاش بیشتری کنند.

دکتر هاشمی در پایان با تاکید بر اینکه سلامت در کنار امنیت یکی از اولویت های مهم هر کشور است، گفت: بیشترین نیاز هر کشور بعد از دانش و مهارت، اخلاق است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha