کد خبر: به-جای-بازی-های-حاشیه-ای-از-نظام-سلامت-ح
۲۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۱۴

دکتر حریرچی گفت: هیچ یک از تصاویر منتشر شده در رسانه ها مربوط به فیش حقوقی مدیران وزارت بهداشت نبوده است.
به گزارش خبرگزاری سلامت دکتر ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت  گفت: مبانی پرداخت هادر وزارت بهداشت کاملا قانونی است و در این زمینه از ورود تمام دستگاه های نظارتی استقبال می کنیم.
وی گفت: بیش از ۹۰ درصد از خدمات بستری کشور توسط پزشکان متخصص شاغل در بخش دولتی کشور انجام می شود که با حداقل تعرفه مشغول ارائه خدمت هستند و ما قاطعانه از آنها حمایت می کنیم.
دکتر حریرچی در مورد تصاویر منتشر شده به عنوان فیش های حقوقی پزشکان در برخی رسانه ها عنوان کرد: اولا که هیچ یک از این پرداخت ها مربوط به حقوق نبوده و مربوط به کارانه ها است و ثانیا اینکه هیچ کدام از این پرداخت ها به مدیران وزارت بهداشت انجام نشده است بلکه مربوط به پزشکان معدودی بوده که با توجه به تعداد بالای مراجعه و عمل جراحی یعنی حدود ۱۰۵۰ عمل جراحی تخصصی به این رقم رسیده است؛ و جدا از این دو نکته باید گفت تصاویر منتشر شده اصلا فیش ماهانه پرداختی به یک فرد نبوده و در واقع در چند مورد، پرینتی از جمع دریافت های شش تا نه ماهه پزشکان و در مواردی نیز مربوط به مجموع درآمد یک بخش بوده است که دستگاه های نظارتی با درایت و آگاهی از موضوع برخورد مناسب و مثبتی با این موضوع داشته اند.
وی در این مورد افزود: به نظر ما این نوع اقدامات یک نوع حرکات انحرافی برای کم کردن توجه رسانه ها به مواردی مثل تاخیر بازپرداخت بیمه ها و کمبود منابع و نیز کم کردن حلاوت طرح عظیم تحول سلامت در کام مردم بوده است.
دکتر حریرچی در پایان تاکید کرد: ما برای خدمت رسانی به مردم زمان محدودی را در اختیار داریم و ترجیح می دهیم به جای وارد شدن در بازی های حاشیه ای و مغایر با اخلاق، به وظایف خود عمل کنیم و خواهش من این است که تمام جناح های سیاسی برای سلامت مردم به حوزه سلامت کمک کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha