کد خبر: بهره-مندی-یک-میلیون-نفر-از-مردم-مناطق-ح
۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۳۸

وزیر بهداشت گفت: در مناطق حاشیه تهران، بهترین مردم سکونت دارند و در دولت یازدهم به رغم مشکلات دولت در تامین اعتبار و بودجه، کاهش یک چهارم قیمت نفت و دشمنی دشمنان نظام و انقلاب، خدمات ارزنده ای در این مناطق ارائه شد.

به گزارش خبرگزاري سلامت  دکتر سید هاشمی صبح امروز در آیین افتتاح بیمارستان امام حسین(ع) شهرستان بهارستان، اظهار داشت: در ورامین، 20 سال پیش ساختمان جهاد سازندگی را به بیمارستان تبدیل کردند و یا در شهرستانهای پیشوا که انقلاب از آنجا آغاز شد، قرچک با 300 هزار نفر جمعیت، شهر قدس با 450 هزار نفر جمعیت، ملارد با 300 هزار نفر جمعیت و پرند، هیچ تخت بیمارستانی نداشتیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: حدود یک میلیون نفر از مردم مناطق حاشیه تهران از خدمات بیمارستان 120 تختخوابی امام حسین(ره) بهره مند می شوند اما شاخص تخت بیمارستانی در کشور، 1.6 تخت به ازای هر هزار نفر است و برای رسیدن به وضعیت مناسب در این منطقه، باید حداقل 1000 تخت جدید ساخته شود.

دکتر هاشمی تاکید کرد: در طول 36 سال گذشته حوزه سلامت به ویژه در مناطق حاشیه تهران مورد غفلت قرار گرفته اما در این دولت، اقدام به ساخت چندین بیمارستان در این مناطق کردیم. بیمارستان اسلامشهر تا پایان سال و بیمارستان قرچک تا پایان دولت افتتاح می شود و بیمارستانهای ملارد و قدس نیز در حال ساخت است.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با وجود مشکلات اقتصادی دولت، 6500 پروژه در کشور تعریف کردیم که بیش از 50 درصد از آنها تا پایان دولت افتتاح می شود و خوشحالیم که 570 پروژه بهداشتی و درمانی در استان سیستان و بلوچستان در حال ساخت است و رویکرد وزارت بهداشت در این دوره بر مناطق محروم و مرزی بوده به گونه ای که این مناطق به کارگاه سازندگی تبدیل شده اند.

دکتر هاشمی گفت: جزء معدود مسئولانی هستم که بیش از وعده داده شده به وعده های خود عمل می کنیم در ابتدای دولت گفتیم که 21 هزار تخت بیمارستانی را می سازیم اما بیش از این تعداد، تحویل می دهیم.

وزیر بهداشت ضمن تقدیر از توجه ویژه دکتر روحانی و همکاری مجلس شورای اسلامی در طرح تحول سلامت، یادآور شد: بر اساس روایات ، اگر از کار نیازمندان گره ای را باز کنیم ثواب آن چندین برابر حج و زیارت خانه خدا است.

دکتر هاشمی با اشاره به ساخت بیمارستان دوم در بهارستان، افزود: ساخت این بیمارستان با کمک مسئولان محلی و نماینده مردم در مجلس آغاز می شود و هر قدر اقدامات رفاهی به ویژه در حاشیه های شهر تهران انجام شود، در راستای اهداف انقلاب و امام راحل و منویات مقام معظم رهبری حرکت کرده ایم و منفعت آن به مردم می رسد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha