کد خبر: برداشت-بي-رويه-از-حفره‌‌هاي-زير-زميني
۱۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۱۱

مشاور کمیته عمران شورای شهر تهران با اشاره به این‌که علت اصلي فرو نشست‌ها در پایتخت برداشت بي رويه از حفره‌هاي زير زميني است، گفت: بايد عزم جدي فیمابين وزارت راه و شهرسازي، وزارت نيرو و وزارت كشور ایجاد شود.

 

محمد جواد خسروي پور مشاور کمیته عمران شورای شهر تهران، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت با بيان اين‌كه فرو نشست به مرور زمان رخ مي‌دهد اما فرو ريزش به يكباره اتفاق مي‌افتد، گفت: در شرايط كنوني كشور با سه خطر زلزله، حوادث طبيعي و فرو نشست‌ها روبرو است؛ اما در شهر تهران به دليل داشتن جمعيت بالا و مراكز سياسي و تجاري احساس خطر بيشتري وجود دارد كه ميزان فرو نشست در تهران 36 سانت است كه نسبت به شهرهاي ديگر ميزان بالايي دارد.

وي علت اصلي فرو نشست‌ها را برداشت بي رويه از حفره‌هاي زير زميني دانست و افزود: در شوراي اسلامي شهر و كميته عمران در خصوص بحث گسل نقشه مناطق خطر تهيه و تدوين شد و به عنوان يك سند بالادستي به سازمان‌ها و شهرداري ارجاع شد. اگر اين روند براي نقشه فرونشست‌ها نيز انجام شود و به عنوان سند بالادستي مورد تاييد قرار گيرد مي توان با ابلاغ آن به شهرداري و ... در مناطق خطر شاهد تغيير ساختارهاي شهري و اتخاد تصميمات جديد باشيم.

مشاور کمیته عمران شورای شهر تهران ادامه داد: فرو نشست‌هاي زمين در ناحيه جنوب غربي تهران رخ مي‌دهد و اگر به فكر چاره نباشيم قطعا در مكان‌هاي ديگر تهران شاهد فرونشست خواهيم بود.

 

كد خبرنگار: 41070

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha