کد خبر: براي-اجراي-برگ-جلب-سيار-الزامي-به-حضور
۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۹

جانشين پليس پيشگيري ناجا، گفت: دارندگان برگ جلب سيار، براي اجراي برگ جلب، الزامي به حضور در كلانتري ها ندارند.

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس "سردار معصوم بيگي"  گفت: دارندگان برگ جلب سيار براي اجراي برگ جلب الزامي ندارند به كلانتري ها مراجعه يا هدايت شوند و براي تسهيل و بهبود خدمات انتظامي به مردم اين موضوع به كلانتري ها و پاسگاه هاي سراسر كشور ابلاغ شده است.

وي افزود: ماده 184 آيين دادرسي كيفري اشعار مي دارد در صورتي كه متواري بودن متهم به نظر بازپرس محرز باشد برگ جلب با تعيين مدت اعتبار در اختيار ظابطان دادگستري قرار مي گيرد تا هر جا متهم را يافتند جلب نمايند.

جانشين پليس پيشگيري ناجا ادامه داد: علاوه بر آن تبصره 2 ماده مذكور مبين آن است كه در صورت ضرورت بازپرس مي تواند برگ جلب را براي مدت معين در اختيار شاكي قرار دهد تا با معرفي او، ضابطان حوزه قضائي مربوطه، متهم را جلب و تحويل دهند.

سردار معصوم بيگي گفت: ضروري است در اين گونه موارد ماموران بر اساس اعلام شاكي و تماس با 110 به محل اعزام و با رعايت مقررات و راهنمايي شاكي پرونده، نسبت به جلب متهم اقدام نمايند.

وي در پايان خاطر نشان كرد: چنانچه برگ جلب سيار نيازمند اقدام در ساير حوزه هاي قضائي صادر كننده حكم جلب باشد،‌ ضابطان مي بايست با نظر دادستان حوزه مربوطه و كسب نيابت قضائي اقدام به جلب متهم نمايند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha