کد خبر: بخشی-عمده-اعتبار-هر-نظام-فراهم-کردن-رفا
۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۹:۵۰

دکتر هاشمی که در مراسم افتتاح پروژه های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سخن می گفت با تبریک ولادت امام حسن مجتبي (ع) و افتتاح پروژه های متعدد خراسان شمالی، عنوان کرد: نيكوترين كار رعایت اخلاق است و من تاکید می کنم که جمهوري اسلامي بدون اخلاق، هيچ ارزشی ندارد.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت با اشاره به سفرهای متعدد خود به خراسان شمالی و تغییرات زیاد خدمات بهداشتی درمانی در این استان گفت: كارهای بسيار ارزشمندي انجام شده ولی در عين حال كارهاي زیادی هم هست که بر زمين مانده‌ و بايستي آنها را نیز به انجام رساند.

وی افزود: واقعيت اين هست كه در جمهوري اسلامي مبناي خدمت رضايت مردم است و ما هرچقدر هم كار بكنيم انصافا براي مردمي كه همه چيزشان را پاي اين انقلاب گذاشته اند کم است .

دکتر هاشمی با اشاره به ضرورت وجود نگاه انقلابی برای آبادانی کشور گفت: خدا گواه است که من و همکارانم در وزارت بهداشت نه براي شهرت آمدیم نه براي پول و نه قدرت. ما فقط برای این پا به عرصه خدمت گذاشتیم تا نسل جوان امروز که هوشیارانه نظاره گر اعمال رفتار و كردار ماست قضاوت درستي از انقلاب امام خمینی و شهدای انقلاب اسلامی و اهداف این نهضت الهی داشته باشد.

وی گفت: بر خلاف آنچه برخی تصور می کنند، يكي از اهداف انقلاب توجه به مسائل معيشتي مردم و رفاه و آسايش آنها بود. پس نباید به بيراهه برويم و باید قبول کنیم که بخش عمده اعتبار حكومت و نظام به این است که بتواند وسائل رفاه و آسايش مردم را فراهم كند و يكي از آن حوزه‌های مربوط به رفاه و آسایش مردم در حوزه‌ بهداشت و درمان است.

وزیر بهداشت با اشاره به زحمات وزرا و مسوولان در دوره های قبل خاطرنشان کرد: در اين دوره نیز جناب آقاي دكتر روحاني آنطور كه وعده داده بود علي رغم همه كاستي‌هايي كه در شروع دولت وجود داشت، اين طرح را پذيرفتند و حمايت كردند.

دکتر هاشمی با اشاره به صحبت های امام جمعه بجنورد درباره لزوم رعایت اصول اخلاقی گفت: نيكوترين كار رعایت اخلاق است و ما الان در ماه نزول قرآن قرار داریم و مثل دو روز قبل که در مجلس عنوان کردم، تاکید می کنم که جمهوري اسلامي بدون اخلاق هيچ ارزشی ندارد چرا که کشورهای بسیاری را می شناسیم که مستقل از قدرت های بین المللی دیگر تصمیم می گیرند و عمل می کنند و همچنین در مبارزه با استکبار در طول تاریخ معاصر کشورهایی بوده اند که انقلاب کرده و کشته های فراوانی داده اند ولی وجه امتیاز جمهوری اسلامی به آنها صرفا رعایت اخلاق اسلامی و حاکمیت دستورات دین و سنت رسول ا... بر مسوولین و جامعه است.

دکتر هاشمی گفت: من شخصاً ناراحت هستم كه فضاي كشور را در روزهایی كه بسيار ارزشمند است با برخی بی اخلاقی ها آلوده می کنیم. رفتارهایی كه هيچ كدامشان برگرفته از دين خدا و اخلاق محمدي نيست. ما بايست در كشور شاهد رفتارهاي پسنديده و نيكويي باشيم و تفاوت ما و دنيا همين است وگرنه كشورهاي زيادي هستند كه وابسته نيستند و كم هم نیستند کشورهایی که با استکبار مبارزه می کنند. انشالله هم مجلس، هم دولت و هم سياسيون ما در اين ماه مبارك توجه كامل به اخلاق داشته باشند.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از صحبت های خود درباره پیشرفت های خراسان شمالی نیز گفت: دانشگاه علوم پزشكي استان شما جزو دانشگاه‌هاي بسيار موفق است. در واقع مي‌توانيم بگوييم كه اين استان نظام شبکه را گسترش داده و پرونده الكترونيك سلامت براي همه شهروندان در حال تکمیل است. خانه‌هاي بهداشت را تقريباً تمام كرده مراكز بهداشتي‌اش را انشاءالله امسال با كمك استاندار محترم و فرمانداران عزيز شوراهاي شهر، تمام خواهد كرد. از نظر زير ساخت‌ها نیز كارهای خوبي در حال انجام است و نمونه آن چند بيمارستان راه اندازی شده و در حال احداث در این استان است.

وزیر بهداشت در مورد بحث آموزش در خراسان شمالی نیز خاطرنشان کرد: دانشگاه این استان در حوزه آموزش و پژوهش هم خوشبختانه جزو دانشگاه‌هاي بسيار خوب ماست و اميدوارم با توجه به موقعيت جغرافيايي و اقلیمی و مردم عزیز این خطه، سطح آن روز به روز ارتقا پیدا کند تا عزيزاني از خود اين استان دوره‌هاي تخصصي و فوق تخصصي را بگذرانند.

وی در بخش پایانی صحبت های خود از مردم درخواست کرد تا دكتر روحاني و دولت او را را که در این مدت فشار کاری بالایی را تحمل کرده و می کند در شب های پیش رو که شب های قدر امت اسلامی نیز هست دعا کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha