کد خبر: با-وجود-بی-مهری-ها-نسبت-به-بخش-سلامت،-خد
۶ دی ۱۳۹۵، ۱۶:۰۴

معاون وزير بهداشت با بیان اینکه در افق 1404 باید جامعه ایرانی برخوردار از سلامت داشته باشیم به طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و افزود: طرح تحول سلامت متعلق به کل نظام است و تحقق آنچه مورد نظر مقام معظم رهبری در سیاست های کلی سلامت می باشد، نیازمند عزم ملی و مشارکت قوای سه گانه می باشد.

 

به گزارش خبرگزاري سلامت طاهر موهبتی معاون برنامه ریزی، هماهنگی،حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تلاشگران نظام سلامت اعم از پزشکان، پرستاران و کلیه گروه های مرتبط، با وجود کم‌ مهری‌ ها و پرداخت نشدن 11 ماه کارانه، بدون هیچ خللی در حوزه سلامت فعالیت می کنند.

 

وی افزود: تعهد و سوگند پزشکان و گروه های مرتبط در حوزه سلامت و قداست حرفه پزشکی انگیزه اصلی این قشر در خدمت رسانی به مردم عزیز است.

 

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: با این وجود به بهانه خطای عده ای محدود، نمی بایست تلاش های خالصانه خادمان حوزه سلامت را نادیده گرفت.

 

 

وی از نقش موثر مجلس شورای اسلامی در حمایت از طرح تحول سلامت قدردانی کرد.

 

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه برخی از گروه ها در این خصوص کم لطفی کرده و می گویند که تمام پول کشور به حوزه سلامت اختصاص یافته، تصریح کرد: اعتباراتی که در حوزه سلامت بر روی کاغذ تصویب شد، 1درصد مالیات بر ارزش افزوده و یارانه ‌ها بوده که سال گذشته 15 درصد از اعتبارات مربوط به یارانه ها بیشتر تحقق نیافته و از ابتدای سال جاری نیز تاکنون اعتباری تخصیص نیافته است.

 

وی یادآور شد: میزان تخصیصی با حجم کار این حوزه همخوانی ندارد و از سوی دیگر تعهد بیمه ‌ها نیز اجرا نشده است و تنها دانشگاه علوم پزشکی گلستان 3800 میلیارد ریال در این حوزه مطالبه دارد.

 

موهبتی با بیان اینکه تنها با اتکا به درآمد نفت، سلامت مردم تامین نخواهد شد، گفت: براساس بند 10 سیاست های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری سهم سلامت از تولید ناخالص ملی و بودجه کشور می بایست از میانگین منطقه بیشتر باشد، این درحالیست که علی رغم حمایت های دولت و مجلس، با تحقق این مهم فاصله قابل توجهی وجود دارد.

 

وی تامین بودجه از محل درآمد نفت را غیر پایدار دانست و اضافه کرد: نمی شود سلامت جسمی مردم را بر درآمدی متصل نمود که تحقق آن محل تردید است.

 

معاون برنامه ریزی، هماهنگی،حقوقی و امور مجلس  وزیر بهداشت ضمن قدردانی از حمایت ها و همراهی نمایندگان خانه ملت با وزارت بهداشت، ابراز امیدواری کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی درتدوین قوانین حوزه سلامت تحقق سیاست های کلی سلامت را مورد توجه قرار دهند.

 

وی در پایان از تلاش های دکتر ریاحی در مدت مسئولیت تشکر نموده و برای دکتر فاضل در مسئولیت جدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان آرزوی توفیق خدمت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha