کد خبر: با-شجاعت-از-گفته‌های-توهین‌آمیز-خود-ا
۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۰۴
به گزارش خبرنگار پارلمانی طبنا (خبرگزاری سلامت)، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور نوشت:
جناب آقای دکتر روحانی
رئیس محترم جمهور
سلام علیکم با احترام، در کمال بهت و ناباوری شاهد آنیم که هر مسئول و در هر رده از صدر تا ذیل، روز به روز پله‌های نزول تدریجی را در متانت گفتاری و رفتاری از خود نمایش می‌دهند. امروز تقاضا این است که مانند دولت نهم، چند روزی کار را تعطیل کنید اما نه برای قهر، بلکه برای فراهم آمدن فرصتی که از مشاورین خود بخواهید، مجموعه‌ای از سخنان و اظهار نظر‌های شما را از ابتدا تاکنون برای شنیدن دوباره بازخوانی کنند.
بی‌تردید اگر منصف باشید، حیرت خواهید کرد و از بسیاری بیانات خود شرمنده خواهید شد. از خود بپرسید آیا در آستانه دهه فجر برازنده شماست که با کلام خود در صدد ایجاد تفرقه بین مردم و صنوف مختلف باشید در حالی که در آن دوران بار‌ها از مرحوم حضرت امام (ره) کلمه «وحدت» را شنیده بودیم.
از شما و از بسیاری از امثال شما می‌پرسیم این چه رسمی است که مسئولین عالی رتبه خود را مقید نمی‌دانند که در باب هر موضوعی اظهار نظر نکنند. این آفت از ملوک به جان ملت افتاده و درد و دریغ که در نهایت احترام برای همه مشاغل و پیشه‌های شریف مزایا و معایب فلان سیاست خارجی یا کاربری انرژی هسته‌ای را از مردم کوچه و بازار می‌پرسیم و قشر تحصیلکرده به ویژه جامعه فرهیخته پزشکی را که برای پرورش او هزینه‌ها شده است، به اموری توصیه می‌کنیم که با اندکی سواد هم قابل انجام است.
از چنین دیدگاهی است که می‌توان انتظار داشت، یک سرباز بانک مرکزی به بزرگترین دلال نفتی تبدیل شود و هر کسی به خود اجازه دهد در جایگاهی که برای آن صلاحیت ندارد به نام خدمت، لباس خیانت و اختلاس به تن کند. چراکه در نظر او برای مسئولین دوغ و دوشاب تفاوتی نداشته، برای هیچ منصبی، تخصص و آگاهی ملاک نیست. در لیست دانه درشت‌های فاسد در حوزه اقتصاد و اخلاق نظری بیندازید و آمار پزشکان و پرستاران و جامعه خدوم بهداشت و درمان را از این مجموعه خاطی که ملت و مملکت را به سراشیبی سقوط نزدیک کرده استخراج کنید و در چند پرونده شرم‌آور از این فجایع که دامن گیر مردم شده است نام این عزیزان را دیده‌اید؟ برای جامعه علمی و دانشگاهی کشور متاسفیم که به جای فراهم آوردن فضای آرام کار و خدمت تخصصی، از جانب شما پیشنهاداتی چنین سخیف و تنش‌زا دریافت می‌کنند. به شما توصیه می‌کنیم همان گونه که در روز پاره کردن برجام توسط ترامپ با دستان لرزان به همه گروه‌ها التماس کردید اختلافات را کنار بگذارند، امروز نیز با شجاعت تمام از گفته‌های توهین آمیز خود از جامعه خدوم پزشکی کشور عذرخواهی کنید. در هر موردی اظهارنظر نکنید که از شان خود می‌کاهید و معنی و مفهوم صحیح برابری و عدالت را از مشاورین دانشمند خود بپرسید و متوجه درک اشتباه خود از این مفاهیم شوید. در پایان به عنوان نماینده ملت و یک پزشک از همه ایرانیان عذرخواهی می‌کنم و جنابعالی را به ذکر قرآن شریف توجه می‌دهم که می‌فرماید: (یرفع الله الذین آمنوا منکم، والذین اوتوالعلم درجات). در نزد خداوند مقام ایمان آورندگان والا و مرتبه اهل دانش بسی بلندتر است.
چو بشنوی سخن اهل دل مگو که خطاست سخن شناس نیی جان من خطا اینجاست.
والسلام علی من اتبع الهدی
حسینعلی شهریاری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha