کد خبر: بازتاب-برنامه-ششم-را-باید-به-وضوح-مشاهد
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۳۲

رییس سازمان نظام پرشکی با بیان این که فعالیت مجلس دهم با بررسی برنامه شسم توسعه آغاز می شود، تصریح کرد: بایستی بازتاب مفاد این برنامه را به وضوح در جامعه مشاهده نمایبم.

 

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر علیرضا زالی رییس سازمان نظام پزشکی گفت: نخستین نشست هم اندیشی با منتخبین جامعه پزشکی پیش از تشکیل مجلس دهم از اهمیت بسیاری برخوردار است.

زالی با بیان که تعداد قابل توجهی از منتخبین مردم برای بار نخست حضور در مجلس را تجربه می کنند، افزود: بنابراین تبیین مسائل حوزه سلامت می تواند قابل توجه باشد.

وی با اشاره به این که در حال حاضر ۱۶۴ انجمن علمی در کشور وجود دارد، اذعان داشت: این انجمن ها به طور معمول بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که در وزارتخانه های علوم و بهداشت و درمان به طور متناظر شکل گرفته اند.

 

شروع کار مجلس دهم با بررسی برنامه ششم توسعه است

زالی در ادامه با اشاره به این که آغاز فعالیت مجلس دهم با بررسی برنامه ششم توسعه است، تصریح کرد: این برنامه مبنای برنامه ریزی های کلان کشور طی پنج سال آینده می باشد.

وی گفت: با توجه به این که در دهه عدالت و پیشرفت قرار داریم، بایستی بازتاب مفاد این برنامه را در جامعه به وضوح مشاهده نماییم.

زالی توانمندسازی مردم و پوشش بیمه ای را از سرفصل های مهم برنامه ششم توسعه برشمرد و متذکر شد: بر اساس آسیب شناسی های انجام شده، عدم هماهنگی در اجرا با مفاد برنامه، از مشکلات دوره های گذشته است که امیدواریم در اجرای برنامه ششم با این مسائل مواجه نباشیم.

سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت، سند بالادستی است

رییس سازمان نظام پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت، سند بالادستی است و هزار و پانصد سند در زیرمجموعه این سیاست ها گنجانده شده است.

زالی گفت: این سند در واقع تبلور تمام مسائل اجتماعی است. به همین دلیل از منتخبین مجلس دهم درخواست می شود مجددا این سند را با دقت بیشتری مطالعه نمایند.

وی تاکید کرد: این سند بایستی مسیر آینده کمیسیون های اجتماعی، آموزش عالی و بهداشت و درمان مجلس دهم باشد.

کدخبرنگار41020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha