کد خبر: ایران-کاندید-نایب-رییس-فدراسیون-جهانی
۹ خرداد ۱۳۹۶، ۸:۳۹

رییس جمعیت هلال احمر ایران از کاندید شدن این نهاد به عنوان نایب رییسی فدارسیون جهانی صلیب سرخ هلال احمر از منطقه آسیا و اقیانوسیه خبر داد.

دکتر سید امیرمحسن ضیائی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به این‌که فعالیت‌های بسیاری در امور بین الملل انجام داده‌ایم، گفت: جمعیت هلال احمر جزء 5 جمعیت بزرگ دنیا است و برای نایب رییسی فدارسیون جهانی صلیب سرخ هلال احمر از منطقه آسیا و اقیانوسیه در حال کاندید شدن است. وی بیان داشت: در حقیقت این فرصت بزرگی برای کشور و جمعیت هلال احمر به شمار می‌رود که به عنوان نایب رییس بزرگترین سازمان بشردوستانه و داوطلب محور دنیا انتخاب شویم و در این راستا فعالیت‌ها در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم در انتخابات آبان ماه امسال، به این موفقیت دست یابیم. وی همچنین گفت: یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات ما، برنامه‌دار کردن جمعیت هلال احمر بود که در حال حاضر دارای دو برنامه 10 ساله است که از داخل آن دو برنامه 5 ساله نوشته شده و بر اساس آن می‌دانیم هلال احمر طی 5 سال آینده باید کجا قرار بگیرد و چه شاخص‌هایی داشته باشد و چطور می‌توانیم این جمعیت را به این سمت هدایت کنیم. رییس جمعیت هلال احمر ایران افزود: در واقع این برنامه برون‌زا است؛ یعنی از کارشناسان، مدیران و بدنه جمعیتی هلال احمر استفاده شده، بنابراین این برنامه از جنس جمعیت هلال احمر می‌باشد.

ضیایی خاطرنشان کرد: ما سرمایه گذاری زیادی بر عملیات امداد و نجات جمعیت انجام داده‌ایم و این یکی از مهم‌ترین مأموریت های جمعیت است و در این راستا نیروهای واکنش سریع را ایجاد کردیم و نیروهای جمعیت هلال احمر در کوتاهترین زمان می‌توانند در مناطق آسیب دیده حضور یابند.

تقویت ناوگان امداد هوایی جمعیت از برنامه‌های اصلی ما است

ضیایی تصریح کرد: توسعه و تقویت ناوگان امداد هوایی جمعیت از برنامه‌های اصلی ما است و طی دولت یازدهم حدود 11 بالگرد به مجموعه بالگرد جمعیت اضافه شد و در حال حاضر پوشش هوایی کشور کامل است. البته سعی ما در افزایش تعداد بالگردها می‌باشد، اما در حال حاضر هرجایی که نیاز داشته باشیم به صورت کامل می‌توانیم پوشش دهی کنیم.

طبق گفته وی، تشکیل خانه‌های هلال از دیگر اقدامات جمعیت هلال ایران بود که خوشبختانه به سرعت در حال توسعه است.

رییس جمعیت هلال احمر کشورمان اذعان داشت: در صدد ایجاد شبکه‌ای از جنس مردم در تمام روستاها و جوامع محلی در شهرها هستیم. نمی‌خواهیم دستگاه و سازمان ایجاد کنیم، بلکه از خود مردم شبکه تشکیل می‌شود که آنها نزدیکترین افراد به مردم هستند و می‌توانند در زمان بحران کمک کننده باشند.

وی یادآور شد: اقدامات بسیاری در راستای آموزش همگانی انجام داده‌ایم و نمونه اصلی آن طرح خادم یا خانواده آماده در برابر مخاطرات قابل اشاره است که امیدواریم تا سال 1400 شاخص آموزش خانوار را از عدد فعلی که 9 از 100می‌باشد به 30 از 10 برسانیم و این شاخص را  با مراجعه چهره به چهره به منازل تمام مردم بهبود بخشیم؛ به گونه‌ای که امدادگران ما 12 بار مراجعه خواهند داشت و این آموزش را ارائه می‌دهند تا  از این که یادگیری اتفاق افتاده یا نه اطمینان حاصل شود.

هلال احمر ارگان دولتی نیست

ضیایی در پاسخ به این که پس از پیروزی مجدد دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور دولت یازدهم همچنان به عنوان رییس جمعیت هلال ایران باقی می‌ماند یا نه، گفت: هلال احمر ارگان دولتی نیست، یک نهاد غیردولتی است؛ البته حکم رییس جمعیت را رییس جمهور صادر می‌کند، اما بر اساس یک مسیر طولانی انتخابی این اتفاق می‌افتد. رییس جمعیت هلال احمر یادآور شد: در واقع یک شورای عالی در هلال احمر تشکیل می‌شود و پس از انتخاب دو نفر یک نفر از آنها با تشخیص رییس جمهور، رییس جمعیت هلال احمر خواهد شد. بنابراین به صورت مستقیم عضو کابینه نیست که با تغییر دولت، عوض شود. البته از حکم بنده به عنوان رییس هلال احمر هنوز حدود 2 سال دیگر باقی مانده است. به طور کلی این یک دستگاه داوطلبانه است و ما هم داوطبلانه خدمت می‌کنیم.

کد خبرنگار: 410100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha