کد خبر: ایجاد-55-مرکز-برای-درمان-سکته-مغزی-در-کشو
۱۴ اسفند ۱۳۹۵، ۹:۳۷

وزیر بهداشت با تاکید بر این که رسانه‌ها می‌بایست برای ارتقای مردم از علائم سکته مغزی بسیج شوند، از ایجاد 55 مرکز برای درمان سکته مغزی در سطح کشور خبر داد.

 

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اذعان داشت: اقدام پسندیده‌ای که طی این دوره در انجمن متخصصین مغز و اعصاب با همکاری معاونت درمان وزارت بهداشت صورت گرفته، درمان اولیه سکته‌های مغزی است.

دکتر قاضی زاده هاشمی با تاکید بر این‌که انجام اقدامات اولیه درمانی در سه ساعت اول پس از وقوع سکته مغزی حائز اهمیت است، تصریح کرد: 70 درصد افرادی که سکته مغزی برای آنها اتفاق می‌افتد، برای همیشه خانه‌نشین می‌شوند و متاسفانه امکان بازگشت به زندگی عادی برای آنها وجود ندارد.

وی همچینین از وقوع سالانه یکصد هزار سکته مغزی در کشور خبر داد و افزود: سالانه حدود یکصد هزار 25 هزار مرگی که طی سال اتفاق می‌افتد، به دلیل سکته مغزی است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: لخته شدن خون در رگ‌های مغز، دلیل عمده ناتوانی‌های بعدی سکته مغزی است. با تزریق دارو برای برقراری جریان خون اقدام می‌شود و بسیار مهم است که این اقدام در سه ساعت اولیه پس از مشاهده علائم سکته معزی صورت گیرد تا از بروز عوارض بعدی پیشگیری شود.

این مقام مسؤل اذعان داشت: بسیار مهم است که ناوگان اورژانس در تمام مسیرها، تجهیزات به روز در اختیار داشته باشند و در عین خال، خدمات ویژه در بیمارستان‌ها ارائه شود که در این راستا، 55 مرکز برای درمان سکته‌های مغزی  در کشور ایجاد شده است که امیدواریم طی سال‌های آینده بتوانیم این تعداد به چهار برابر افزایش یابد.

قاضی زاده هاشمی گفت: مهم است رسانه‌ها برای آگاهی مردم از علائم سکته‌های مغزی بسیج شوند و منتظر نمانیم اگر فردی دچار فلج بخشی از بدن و یا اختلال تکلم شد، برای درمان اقدام کرد. در عین حال باید به ریزفاکتورهایی که ریسک سکته مغزی را افزایش می‌دهند نیز توجه داشت که می‌توان به فشار خون و زمینه ارثی اشاره داشت.

 

کد خبرنگار: 41025

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha