کد خبر: ایجاد-رشته-دستياری-طب-سنتي-ايراني-تصوي
۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۲۰

مشاور وزير و مدير كل دفتر طب سنتي وزارت بهداشت گفت: به منظور نهادينه شدن آموزه هاي طب سنتی، ایجاد رشته دستياری طب سنتي ايراني تصويب شد.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت، دکتر محمود خدادوست، مشاور وزير و مدير كل دفتر طب سنتي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست شوراي عالي برنامه ريزي که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، از تصویب ایجاد رشته دستیاری طب سنتی ایرانی خبر داد و گفت: هدف از ایجاد این رشته، توسعه و نهادينه نمودن طب سنتي ايران در نظام سلامت است.

وی با تاکید بر عزم جدی و رویکرد حمایتی وزیر بهداشت از طب سنتی ایرانی در خصوص مهمترین مصوبات این نشست، گفت: پیگیری جدی تحت پوشش بیمه قرار گرفتن ویزیت و خدمات طب سنتی از دبیر خانه شورای عالی بیمه مورد تاکید قرار گرفت.

دكتر خدادوست خاطرنشان کرد: در این نشست مقرر شد، تعهدات قانوني فارغ التحصيلان طب سنتي به حد اقل ممكن تعدیل شود و  در جلسه مشتركي با حضور معاون کل وزارت بهداشت ، معاونت آموزشي و مدير كل محترم طب سنتي موضوع نهايي شود.

وي در ادامه افزود: ورود پایلوت آموزه های طب ایرانی در شبکه بهداشت و درمان و آموزش بهورزان مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد این طرح با آموزش بهورزان ده دانشگاه منتخب وارد فاز عملياتي شود.

دكتر خدادوست لزوم نهادينه شدن آموزه هاي حفظ تندرستي و ارتقا سلامت در حوزه طب سنتي را مورد تاکید قرار داد و گفت: اساس طب سنتی ایرانی- اسلامی بر ترویج سبک زندگی سالم و پیشگیری از بیماریهاست به همین منظور اضافه شدن دو واحد درسي تحت عنوان آشنايي با مباني طب سنتي در كليه رشته هاي علوم پزشكي به صورت اجباري مورد تصویب قرار گرفت.

وي تصریح کرد: تسریع در ابلاغ آیین نامه " تعیین محدوده فعالیت پزشکان و ارائه دهندگان خدمات طب سنتی کشور" از سوی معاونت درمان مورد تاکید قرار گرفت چرا که طب سنتی ایرانی-اسلامی ظرفیت بسیار بزرگی برای ارائه خدمات سلامت دارد و توجه و استفاده عاقلانه از آن می تواند بسیاری از چالشهای امروز سلامت مردم را بر طرف کند.

وی در پایان با ابراز خرسندی از اینکه یکی از بندهای سیاست های کلی سلامت، طب سنتی است، افزود:  وزارت بهداشت ۱۱ راهبرد و ۳۴ سیاست اجرایی برای گسترش این طب مبتنی بر شاخص های دقیق تدوین کرده و در چشم انداز هم پیش بینی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha