کد خبر: اولین-نوزاد-حاصل-از-pgd-در-کشور-دو-ماهه-شد
۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۱۵

اولین نوزاد حاصل از PGD در 27 اردیبهشت امسال متولد شده و در حال حاضر دو ماهه است و در سلامتی کامل به سر می‌برد.


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، اولین نوزارد حاصل از «تشخیص ژنتیکی قبل از لانه‌گزینی (PGD) بیماری سیستیک فیبروزیس» در کشور متولد شد و کلیه اقدامات تشخیصی و درمانی مرتبط با این موفقیت در مرکز درمان ناباروری ابن سینا انجام شده است.


بیماری سیستیک فیبروزیس یک اختلال ارثی است که می‌تواند بسیاری از ارگان‌ها از جمله ریه‌ها و دستگاه گوارش را تحت تاثیر قرار دهد.


علت بروز علائم این بیماری اختلالاتی است که در ازگان‌های ترشح کننده موکوس به وجود می‌آید. بنابراین برابر ضوابط استاندارد، تشخیص قبل از تولد انجام شد که مؤید عدم ابتلای جنین به بیماری بود. سرانجام این نوزاد در 27 اردیبهشت امسال متولد شده و در حال حاضر دو ماهه است و در سلامتی کامل به سر می‌برد.


این موفقیت حاصل تلاش و همکاری نزدیک گروه‌های مختلف تخصصی و بالینی اعم از دپارتمان‌های زنان، مردان، جنین‌شناسی و ژنتیک و فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب جهت به کارگیری تکنولوژی پیشرفته مورد نیاز این روش در مرکز درمان ناباروری ابن سینا می‌باشد.
لازم به ذکر است بر مبنای شواهد منتشر شده در مجامع علمی معتبر دنیا، این نوزاد اولین نوزاد حاصل از به کارگیری PGD در کشور است.

کد خبرنگار: 41020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha