کد خبر: اهمیت-مراجعه-زوجین-به-مرکز-مشاوره-های-م
۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۱

 خبرگزاری سلامت: آموزش برای زوجی که تصمیم به بارداری گرفته اند امری بسیار ضروری است. زمانی که نابارور بودن یک زوج مشخص ش،د بالطبع آنها وارد پروسه درمان می شوند و کسب آموزش های لازم در این زمینه موجب طی شدن بدون استرس این مسیر مشترک می باشد.

دکتر ناهید خداکرمی، ریییس انجمن علمی مامایی ایران می گوید: هر زوجی که تصمیم به ازدواج و بارداری می گیرند بهتر است به یک مرکز مامایی مراجعه داشته باشند تا مسیر روابط زناشویی اشان را به صورت سالم ادامه دهند. زمانی که صحبت از مرکز مشاوره مامایی می شود در بدو امر منظور آموزش رفتارهای جنسی زناشویی آموزش است تا اگر بعد از تلاش برای فرزندآوری، باروری رخ نداد باز بتوانند مراجعه داشته باشند و مسیردرمان و بررسی را یاد بگیرند.

زمانی که زوجی ازدواج می کنند تمام مسائل مرتبط با باروری با یکدیگر سهیم است و نباید تنها یک خانم مراجعه داشته باشد، زیرا در این مسیر مراجعه باید به اتفاق زن و مرد با یکدیگر همراه باشد.

وی ادامه می دهد: خوشبختانه اگر مسیر درمان به موقع و صحیح انتخاب شود و همچنین زوجین صبور باشند 90درصد ناباروری ها قابل درمان است؛ در برخی عوامل ناشناخته ناباروری آموزش روابط زناشویی که در مرکز مشاور مامائی به آنها توصیه می شود نیز می تواند حلال مشکل باشد. زمانی که علت ناباروری یک زوج مشخص است بالطبع مسیر درمان هم به صورت کامل و واضح روشن است، اما در مواردی که علت ناشناخته است به طور حتم باید یه مرکز مشاوره مامائی مراجعه شود تا از نظر روابط زناشویی، رفتارهای جنسی صحیح و زمان رخ دادن باروری اطلاعاتی در اختیار زوج قرار گیرد.

عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات باروری و ناباروری در ادامه عنوان می کند: این در حالیست که یک خانم سالم در هر سیکل قاعدگی برای بارور شدن 24ساعت فرصت دارد. بسیاری این امر را نمی دانند، در حالی که اگر در همان روز رابطه جنسی برقرار نشود بالطبع باروری هم رخ نمی دهد؛ اما از آنجا که عمر اسپرم تا 72ساعت است. بنابراین یک زوج در هر سیکل قاعدگی بین 4 تا 5 روز فرصت بارور شدن دارند و این که آن چند روز طلایی در کجای سیکل آنها قرار دارد توسط یک ماما در اختیار زوج قرار می گیرد.

وی می گوید: گاهی برخی از خانم ها برای دستیابی به روز تخمک گذاری از کیت و یا ماشین تخمک گذاری استفاده می کنند، در حالی که گاهی با چند علامت ساده و بدون استفاده از این موارد زمان تخمک گذاری قابل کشف است. به طور معمول نزدیک به تخمک گذاری ترشحات شفاف کش دارمی شود و درد یک طرفه زیر دل بروز می کند و همچنین بعد از تخمک گذاری درجه حرارت بدن افزایش می یابد، اما بسیاری از خانم ها نسبت به این علائم بی اطلاع اند که با مراجعه به مرکز مشاوره های مامایی اطلاعات لازم و ضروری کسب خواهند کرد.

 

کد خبرنگار: 410100

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha