کد خبر: اهدا-کنندگان-مستمر-خون-سفیران-سلامت-هس
۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۰۱

بر اساس ارزیابی‌های انجام شده از سوی سازمان انتقال خون، بیش از 1500 اهدا کننده مستمر شناسایی شده اند که می توانند به عنوان سفیران سلامت معرفی شوند.

 

علیرضا خونانی از اهدا کنندگان مستمر خون، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت بیان داشت: تاکنون 149 بار برای اهدای خون مراجعه کرده‌ام و می‌توانستم یک ماه و نیم گذشته این رکورد را به 150 برسانم، اما تصمیم گرفتم در روز جهانی انتقال خون به عنوان یکی از سفیران سلامت آمار اهدای خون را افزایش دهم.

خونانی افزود: هر حرکت مثبتی که انجام دهیم تاثیر مثبت و چه بسا مستقیمی  بر اقتصاد دارد. فردی که با اندیشه سلامت فردی و با هدف جامعه سالم اقدام به اهدای خون می‌نماید، قدم بزرگی برای کاهش هزینه‌های درمانی برداشته است. بخش اعظمی از این هزینه‌ها ناشی از بیماری‌هایی است که از کشورهای دیگر به ایران متقل شده و خون سالم می‌تواند از افزایش بیماری‌ها ممانعت نماید.

وی تصریح کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، بیش از 1500 اهدا کننده مستمر که بیش از یکصد بار برای انجام این عمل خداپسندانه به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کرده‌اند. بنابراین مدیران سازمان انتقال خون باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی نمایند که این افراد به عنوان سفیران سلامت معرفی شوند.

 

کد خبرنگار: 41025

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha