کد خبر: اهالی-رسانه-برای-بهبود-وضعیت-سینمای-رس
۵ دی ۱۳۹۵، ۱۶:۰۷

طهماسب صلح‌جو منتقد سینمای ایران معتقد است که برای جلوگیری از ازدحام و ورود افراد نامرتبط به کاخ رسانه‌ها در جشنواره فیلم فجر، اهالی رسانه باید دست به کار شوند و به کمک ستاد برگزاری جشنواره بیایند و فقط افراد منتخب خود را که در این حوزه فعالیت می‌کنند، به ستاد جشنواره معرفی کنند‌.

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از ستاد خبري  سي و پنجمين  جشنواره فيلم فجر طهماسب صلح‌جو  در در مورد طرحی که امسال و برای بهتر اداره شدن اصحاب رسانه‌ها و منتقدان در جشنواره اجرا خواهد شد، گفت: بازخورد و اثر بخشی هر طرحی به نحوه اجرای آن طرح مرتبط است و نحوه اجرا در هر قانونی مهم‌تر از خود آن قانون محسوب می‌شود.
صلح‌جو ادامه داد: در وهله اول و برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید به دنبال علت ازدحام در سال‌های گذشته بود و دید که باعث هرج و مرج و شلوغی در سینمای رسانه ها چه افرادی بودند؟ باید دید تمامی افرادی که وارد سالن می‌شوند جزو افراد رسانه و یا منتقد هستند و یا اینکه افرادی هم وجود دارند که هیچ نوع ارتباطی با سینما ندارند؟ باید افرادی را که در کاخ جشنواره حضور دارند شناسایی کرد و آمار داشت که چه تعداد منتقد ویا اهالی رسانه در برج حضور دارند...
وی با بیان اینکه نباید تمام کاسه‌کوزه‌ها را در وهله اول بر سر رسانه‌ها شکست، گفت: خیلی از دوستان رسانه‌ای و منتقد من، چند سالی است که برای دیدن فیلم به کاخ جشنواره نمی‌آیند و ترجیح می‌دهند که در سینماهای دیگر به تماشای فیلم بنشینند.
این منتقد سینما اظهار کرد: در سال گذشته شرایطی فراهم شد تا افرادی که مایل هستند بتوانند جشنواره را در سینماهای دیگر دنبال کرده و فیلم‌ها را ببینند، که طرح خوبی بود. انجمن منتقدان و رسانه‌ها خودشان باید دست به کار شوند و افراد منتخب خود را به ستاد جشنواره معرفی کنند‌. باید افرادی که واقعا اهل سینما و حوزه فرهنگ در رسانه‌ها هستند کارت بگیرند و باید پیگیری کرد و دید با کارت‌هایی که برای رسانه‌ها صادر می‌شود چه کسانی برای حضور در سالن حاضر می‌شوند‌‌.
وی افزود: نباید به نفع کسانی کار کرد که می‌خواهند از انرژی و تلاش منتقدان و خبرنگاران سوءاستفاده کنند. در نهایت می‌توان با نگاه به آمار فهمید که چه کسانی تا به حال کارت اضافه دریافت کرده و چه افرادی باعث ازدحام جمعیت در کاخ جشنواره می‌شوند.
سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، بهمن ماه به دبیری محمد حیدری برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha