کد خبر: انجمن‌های-علمی-مغز-و-شناخت-حمایت-می‌ش
۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۱۱

دبیر کمیته دانشجویی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی از حمایت ویژه این ستاد از طرح‌های پژوهشی دانشجویی خبر داد.


به گزارش خبرگزاري سلامت  رضا پناهی دبیر کمیته دانشجویی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی درباره فعالیت های این کمیته اظهار کرد: آیین نامه های حمایتی در سال جاری توسط ستاد تصویب شد که به موجب آن کمیته دانشجویی ستاد به منظور ترویج حوزه شناختی و افزایش فعالیت‌های دانشجویی در این حوزه از تشکیل انجمن‌های علمی در دانشگاه های سرتاسر کشور حمایت می‌کند. البته در این راستا تفاهم نامه هایی نیز از سوی ستاد با وزارت علوم تحقیقات و وزارت بهداشت امضاء شده است.


پناهی ادامه داد: بنابر این طرح انجمن های علمی مغز و شناخت بعد از ثبت و شروع فعالیت در دانشگاه ها حمایت ستاد را دریافت می کنند. این انجمن ها محدودیتی در نوع رشته دانشگاهی ندارند و بین رشته ای هستند و در واقع به نوعی بازوی ستاد در پیشبرد و ترویج علوم شناختی در دانشگاه ها محسوب می شوند.


دبیر کمیته دانشجویی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی همچنین بیان کرد: برگزاری کارگاه های علمی مرتبط، سمینار و مسابقات دانشجویی، از جمله فعالیت های این انجمن ها است که تا کنون در دانشگاه هایی همچون علوم پزشکی ایران و اصفهان این انجمن های علمی تشکیل شده اند و هدف ما این است تا پایان سال آتی 50 انجمن علمی در دانشگاه های مختلف کشور تشکیل شود.


به گفته پناهی، تاکنون کمیته دانشجویی از پایان نامه های دانشجویی در مقاطع ارشد و دکتری حرفه ای حمایت می کرد که در اقدامی جدید به منظور شکل گیری پژوهش های علمی در دانشگاه ها از طرح های پژوهشی دانشجویی نیز حمایت ویژه می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha