کد خبر: انجام-55-هزار-ماموریت-امداد-و-نجات-از-سال-94
۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۲۴

رییس جمعیت هلا ل احمر از انجام قريب به  55 هزار ماموريت امداد و نجات توسط  جمعیت هلا ل احمر طی سال 94 و نیمه اول سال 95 خبر داد.

دکتر امیر محسن ضیایی، رییس جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت، با بيان اين كه جمعیت هلال احمر پاسخگوی اصلی امداد و نجات در کشور است، گفت: طی سال 94 و نیمه اول سال 95؛ حدود  55 هزار ماموریت را جمعیت هلال احمر در موضوع امداد و نجات انجام داده است و تعداد زیادی پروازهای امدادی داشتیم.


وي با بيان اين كه جمعیت هلال احمر، یک ناوگان بالگرد در اختیار دارد، افزود: کار اصلی ناوگان بالگرد، امداد و نجات است؛كه در كنار ماموریت های امداد و نجاتي، ماموریت هایي را در راستای اطفاي حریق در جنگل ها به درخواست سازمان های مربوطه انجام داده و مي دهد. همچنين با همکاری وزارت بهداشت فعالیت های اورژانس هوایی انجام می دهد.


ضیایی با تاكيد بر اي نكه بحش مهمی از جمعیت هلال احمر را داوطلبان تشکیل می دهند، ادامه داد: که از این نظر ما مقام اول را داریم و جز چهار جمعیت بزرگ دنیا هستیم كه این ظرفیت بسیار بزرگی است. علاوه بر فعالیت زیادی که داوطلبان در کمک به دیگران انجام می دهند، سرمایه بزرگی را برای کشور به ارمغان می آورند.
وي افزود: طی سه سال گذشته 700 هزار نفر در فعالیت داوطلبانه به جمعیت کمک کردند. بخش دیگري از جمعيت هلال احمر، بخش جوانان است كه فعالیت های خیلی زیادی انجام می دهد. خودشان هم آموزش می گیرند؛ از 5 سالگی وارد جمعیت می شوند و تا 29سالگی کار می کنند. در این دوره ها با فعالیت های مختلف آشنا می شوند. خود و خانواده هایشان از این دوره ها بهره مند می شوند. هم چنین جامعه را بهره مند می کنند.


رییس جمعیت هلا ل احمر در ادامه بيان كرد: رياست محترم جمهوری، موضوع جوانان هلال احمر را  در سخنرانی ها و دیدارهايشان دائم گوشزد می کنند که جمعیت هلال احمر جای بسیار مناسبی برای جذب جوانان کشور است؛ برای ورود آموزش و آماده کردن موثر است و موثرتر آنها در جامعه كه از جمعیت هلال احمر خواستند برنامه ریزی کنند تا جمعیت بیشتری داشته باشند.


وي با بيان اين كه یک بحش دیگر جمعیت هلال احمر، فعالیتهای سلامتی است، گفت: مراکز مختلفی در داخل کشور داریم که عمدتاً برای درمان مردم با وضعیت اقتصادی پایین باحداقل قیمت،گاه با هزینه بسیار بسیاراندک و گاهي رایگان، فعالیت می کنند. جمعیت بخشی را در همودیالیز دارد که به وزارت بهداشت اعلام کردیم آماده ایم بخش مهمی ازخدمات همودیالیز را انجام دهیم؛ چون آمار نارسایی کلیه را به افزايش است. ما تا سال 1400، حدود 28 هزار نفر بیمار دیالیزی خواهیم داشت و این توان در هلال احمر که بخش عمده ای از خدمات را به آن ها بدهد، وجود دارد.


ضيايي در پايان برنامه كارنامه راديو سلامت با بيان اينكه جمعیت هلال احمر فعالیت توان بخشی نيز دارد، اظهارداشت: توان بخشی، قسمتی از ارائه خدمات سلامت است به غیر از پیشگیری و درمان،توان بخشی هم کمک کننده است.یعنی بخشی که باید بعد از درمان، افراد داشته باشند. جهت برگشت به کار و زندگی؛ آموزش بخش دیگری از کار  هلال  احمر است .توسعه آموزش همگانی در خصوص امداد و نجات كه درحال حاضر طرح خادم را انجام می دهیم یعنی خانواده ها را دربرابر مخاطرات آماده می کنیم كه هدف طرح این است که خانواده های ما در حوادث و سوانح آماده باشند.

 

کد خبرنگار: 41025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha