کد خبر: انجام-شش-عمل-آي-وي-اف-در-جهرممركزي-براي
۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۲۸

رئيس دانشگاه علوم پزشكي جهرم گفت: کمتر از یک ماه از افتتاح مركز جامع درمان ناباروري در جهرم می گذرد و شش عمل آی وي اف دراین مرکز  انجام كه با موفقيت همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاري سلامت ،دكتر محمد رحمانيان ، رئيس دانشگاه علوم پزشكي جهرم با اعلام این خبر گفت: اين مركز اولين مركز دولتي است كه عمل فريز تخمك را انجام می دهد که از هفته آينده شروع مي شود.

وی تصريح کرد: در اين مركز علاوبر فريز جنين حفظ باروري براي دختران مجردي كه به هر دليلي امكان مادر شدن را براي اين افراد به خطر مي اندازد از طريق فريز تخمك نيز انجام مي شود.

دكتر رحمانيان افزود : تا كنون750نفر زوج براي انجام عمل اي وي اف نام نويسي كرده اند كه 50نفر از اين افراد بعد از ماه مبارك رمضان وارد سيكل مي شوند.

دكتر قهرمان بمانا ،معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي جهرم نیز گفت :اين مركز 12ارديبهشت ماه ،همزمان با 14مركز ديگر ناباروري كشور توسط وزير بهداشت از طريق ويدئو كنفرانس افتتاح شد.

وي با اشاره به اينكه مركز ناباروري جهرم ازجمله اولين مراكز استان فارس است كه با تعرفه دولتي خدمات رساني مي كند، تصريح کرد: تنها15 درصد هزينه درمان توسط مراجعه كننده پرداخت مي شود.

به گفته  دكتر بمانا در اين مركز از روش هاي نوين ناباروري شامل آي.يو.آي، ميكرواينجكشن، آ.وي.اف، فريزجنين، تخمك و اسپرم و غيره انجام مي شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي جهرم افزود: تجهيزات اين مركز بسيار به روز است و با اعتبار2ميليارد و 100ميليون تومان اين تجهيزات خريداري شده است.

 دكتر مهشيد البرزي، رئيس این مركز جامع درمان ناباروري گفت:به دليل انجام روش هاي مدرن درمان ناباروري در اين مركز و هزينه بسيار كم علاوه بر استان فارس از بوشهر، بندرعباس و غيره نيز مراجعه كننده داريم.

يكي از مراجعه كنندگان به اين مركز بيان مي كند:خيلي خوشحالم كه چنين مركزي با هزينه كم ايجاد شده زيرا كه ما توانايي هزينه زياد درمان را نداشتيم و از سويي شنيدن تپش قبل فرزند آرزوي هر پدر و مادري است كه اميدوارم در اينجا ما به آرزوي خود برسيم.

بر اساس این گزارش ، حدود 1ماه پيش مركز جامع درمان ناباروري در جهرم افتتاح شد و كمتر كسي فكر مي كرد كه با استقبال اين چنيني روبرو شود به نحوي كه از نقاط دور و نزديك براي درمان به اين مركز مراجعه مي كنند.

  گفتني است: آی وي اف مخفف لغت های انگلیسی "باروری در درون بدن انسان" است. اولین بار با این روش در سال 1978 نوزادی را در یک زوج نابارور به دنیا بیاورند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha