سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت رفع ابهامات درپرداخت بدهی تامین اجتماعی به مراکز درمانی، گفت: مجلس ازبعد نظارتی خود در تعیین تکلیف بدهی بیمه ها استفاده می کند.

 

به گزارش گروه فضاي مجازي خبرگزاري سلامت به نقل از خانه ملت محمدنعیم امینی فرد ، با اشاره به اینکه مجلس به عنوان یک نهاد نظارتی به موضوع بدهی بیمه ها به مراکز درمانی و داروخانه‌ها ورود جدی دارد، گفت: مطالبات مراکز درمانی از سازمان‌های بیمه‌گر مشخص است و بیمه ها باید طبق اسناد موجود بدهی‌های خود را پرداخت کنند، البته بخشی از بدهی‌ها از سالیان گذشته تاکنون انباشته شده که پیشتر پرداخت بدهی ها با 3 تا 4 ماه تاخیر انجام می شد اما درحال حاضر بیش از 8 تا 9 ماه از آخرین پرداخت بیمه‌ها می گذرد.

نماینده مردم ایرانشهر درمجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به اینکه خدمات سلامتی حیاتی بوده و نمی توان ارایه خدمات را به تاخیر انداخت، افزود: سه دانشگاه علوم پزشکی درخصوص تاخیر بدهی بیمه ها نامه ای آماده کرده و رونوشت آن به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارسال شده است، بنابراین کمیسیون بهداشت با برگزاری نشستی درجریان پرداخت بدهی ها قرار گرفت.

وی با بیان اینکه روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند، تصریح کرد: متاسفانه سازمان‌های بیمه‌گر ماه‌ها است که درپرداخت بدهی خود به مراکز درمانی، داروخانه ها و مراکز تولید کننده تجهیزات پزشکی تاخیر دارند البته بخش قابل توجهی از هزینه های جاری از درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌های علوم پزشکی تامین می شود اما عدم وصول درآمدهای اختصاصی هزینه‌های جاری را افزایش می دهد.

امینی فرد تاکید کرد: اینکه مسئولان سازمان تامین اجتماعی مطرح می کنند برای پرداخت بدهی به مراکز درمانی دولت نیز باید بدهی خود به تامین اجتماعی را پرداخت کند، به هیچ عنوان منطقی نیست؛ این مطالبات مربوط به 2 تا  3 دهه گذشته است و نباید ارایه خدمات درمانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی را موکول به پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی کرد.

این نماینده مردم درمجلس دهم با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی مدعی پرداخت بخشی از بدهی ها تا چند روزآینده است، گفت: اینکه این وعده تا چه اندازه محقق می شود مشخص نیست و در واقع هیچ ضمانت اجرایی برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی به مراکزدرمانی وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: با پیگیری کمیسیون بهداشت مقرر بود امروز جلسه ای با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه، وزیرتعاون، کار ورفاه اجتماعی و وزیربهداشت درمحل سازمان مدیریت برگزار شود تا ساختارهای اجرایی‌تر برای پرداخت بدهی ها مشخص شود.؛ ضمن اینکه پس از برگزاری این جلسه کمیسیون مجدد پیگیری ها را انجام خواهد داد./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha