کد خبر: امام-جمعه-قمبايد-استرات‍ژي-تفرقه-افك
۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۱۲

امام جمعه قم گفت: دشمنان اسلام چشم طمع و تعرض به جمهوري اسلامي دارند و زماني مي توانند به اهداف شوم و پليد خود برسند كه بتوانند بين مذاهب اسلامي در داخل ايران اختلاف ايجاد كنند.

به گزارش خبرگزاري سلامت  آيت الله سيد محمد سعيدي در ديدار ائمه جمعه شيعيان و اهل سنت شهرستان قشم گفت: ما پيرو اهل بيتي(ع) هستيم كه در زمان هاي مختلف با وجود اختلافات در جامعه اسلامي، افراد را به انسجام و وحدت در مقابل دشمنان اسلام دعوت مي كردند و اين مساله بايد سرلوحه ما قرار بگيرد.

امام جمعه قم افزود: در انسجام و اتحاد اقوام و طوائف اسلامي بركت براي خود اقوام وجود دارد و باعث مي شود محبت ها بيشتر شود و كينه ها و دلخوري ها از بين برود و بر اساس تفاهمي و اتحادي كه به وجود مي آيد خير و بركت نازل مي شود.

توليت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها خاطر نشان كرد: دشمنان اسلام چشم طمع و تعرض به جمهوري اسلامي دارند و زماني مي توانند به اهداف شوم و پليد خود برسند كه بتوانند بين مذاهب اسلامي در داخل ايران اختلاف ايجاد كنند.

آيت الله سعيدي در ادامه با تبيين نقشه هاي شوم دشمن گفت: دشمنان اسلام، نان و تجارت خود را در اختلاف بين مسلمين مي دانند اما وحدت مانع تحقق اهداف شوم آن ها مي شود، لذا تمام توان خود را به كار مي بندند تا بتوانند دو دستگي در ميان مسلمانان ايجاد كنند.

وي با تاكيد بر اينكه ضرورت دارد در جمع هاي علمي و عالمانه به مسائل اختلافي پرداخته شود نه در جمع هاي عاميانه، اظهار داشت: اينگونه است كه به دور از دست تفرقه افكنان و بدون حاشيه سازي توسط دشمنان، مباحث مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد تا مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگيرد.

امام جمعه قم در ادامه تاكيد كرد: حفظ انسجام و اتحاد امري لازم است و بايد مسائل اشتراكي محور مباحث علمي باشد و فضاي تعامل و تعاون بين مسلمانان ايجاد شود.

وي با اشاره به گروه هاي تروريستي و تكفيري داعش و وهابيت گفت: وهابيت و تكفيري ها در جهان اسلام توسط دشمنان اسلام تاسيس و تجهيز شده اند و در بين مسلمانان اختلاف ايجاد كرده اند و حتي تا كنون يك گلوله هم به سمت صهيونيست ها شليك نكرده اند در حاليكه فقط مسلمانان را اعم از شيعه و اهل سنت را به قتل مي رسانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha