مشاور عالی معاون فرهنگی آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر انجام ارزیابی دقیق از عملکرد المپیک 2016 اظهارداشت که پتانسیل ورزشی ایران بیش از آن چیزی است که در المپیک ریو اتفاق افتاد.

به گزارش خبرگزاري سلامت  دکتر سید عبدالحمید احمدی صبح امروز در گفت و گو با برنامه ورزش ومردمبا بیان اینکه  کیمیا علیزاده به عنوان نخستین بانوی ورزشکاری که توانسته مدال المپیک را کسب کند از او به عنوان  ورزشکاری تاریخ ساز نام برد .

او ادر ادامه سخنانش به توجه مردم به ورزش اشاره می کند وبا مورد توجه قرار دادن این موضوع در ایجاد شور و نشاط اجتماعی  اظهار می دارد که این   قهرمانان ورزشی هستند که در ایجاد این فضاتاثیر مثبت تاثیردارند .

وزیر ورزش و جوانان پیش بینی کرده بود که در ریو  8مدال کسب می کنیم

مشاورعالی وزیر  ورزش  وجوانان درباره گزارش یک رسانه که پیش از المپیک اعلام کرده پیش بینی وزیر ورزش و جوانان از کسب هشت مدال است، گفت: طبق بررسی هایی که از المپیک 1948 انجام شد و با توجه به میانگین چهار مدال، وزیر ورزش در بهمن ماه پارسال اعلام کرد که پیش بینی می کنم در المپیک هشت مدال کسب کنیم و دقیقا همینطور شد.


وی با بیان این موضوع که المپیک 2016 ریو  باید  مورد ارزیابی دقیقی قرار بگیرد هدف از انجام این کار را برنامه ریزی مناسب برای بازی های آسیایی 2018 و المپیک 2020 توکیو اعلام کرد .


دکتر احمدی درادامه سخنانش گزارشی از اقدامات صورت گرفته پس از بازی های اسیایی کره ارائه کرد و ادامه داد:  در نخستین رویداد یعنی  بازی های اینچئون کره جنوبی، ستادی در نیمه دوم سال 93 تشکیل و هماهنگی ها ی لازم انجام شد و نتیجه آن را در بازی های آسیایی و پارآسیایی 2014 دیدیم و ما نتایج  این رقابتها را مبنای حضورما ن در المپیک 2016 قرار دادیم ؛ آنچه باید در المپیک رقم بخورد، حضور کیفی، موثر و کسب سهمیه خوب بود.

کسب 9 سهمیه برای شرکت در بازی های المپیک توسط بانوان آمار خوبی بود


وی افزود: برای نخستین بار توانستیم 64 سهمیه المپیک کسب کنیم و کسب 9 سهمیه بانوان آمار خوبی بود و پیش بینی شد که بتوانیم در المپیک ریو موقعیت خوبی داشته باشیم.
وی گفت: حضور والیبالی ها برای نخستین بار در المپیک ریو و اینکه جزء 8 تیم برتر شدند. اینکه در نخستین دوره انتظار کسب مدال در والیبال را داشته باشیم خوب است اما دست نیافتنی بود. مردم از عملکرد والیبالیست ها راضی بودند. 

معاون فرهنگی ،آموزش وپژوهش وزارت ورزش وجوانان ادامه داد: در شمشیربازی مجتبی عابدینی بسیار عملکرد خوبی داشت  وبی تردید اگر درحق او  نادآوری نمی شد به مدال می رسید.

او با مطلوب خواندن عملکرد عابدینی  درالمپیک 2016،  ارزش حضور موثر و تلاش وی راکمتر از کسب مدال ندانست  تاکید کرد  برای شمشیر بازی نیز در المپیک بعدی حساب ویژه باز کرده ایم.

بانوان جضور خوبی درالمپیک ریو داشتند

دکتر احمدی در ادامه گفت: بانوان حضور بسیار خوبی در المپیک ریو داشتند. نجمه خدمتی و الهه احمدی همه تلاش خود  را کردند و ما بسیار امیدوارم بودیم که احمدی بتواند به مدال دست یابد.

وی درادامه حضور الهه احمدی در فینال رقابتها ریو را بسیار ارزشمند توصیف کرد و توضیح داد : خانم زهرا نعمتی پرچمدار کاروان ایران بود و برای نخستین بار بانوی ورزشکار معلول ما کسب سهمیه کرد.
 

معاون  وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه  در بخش بانوان ظرفیت هایی در اختیار داریم که باید بیشتر از آن استفاده کنیم به کشورهایی اشاره که تعداد ورزکاران زن شان بیشتر از مردان بود افزود :در هفت کشور تعداد ورزشکاران زن بیشتر از ورزشکاران مرد بود. به همین علت نقش ورزشکاران زن می تواند خیلی پررنگ باشد.


وی افزود: امسال در قایقرانی نماینده داشتیم؛ می توانیم در بازی های آسیایی و المپیک مانور بیشتری دهیم. پتانسیل خوبی در اختیار داریم؛ بانوی 18 ساله ایرانی در نخستین حضورش در المپیک مدال می گیرد و ما باید بیشتر به این امر توجه و به توسعه ورزش بانوان کشور کمک کنیم.

بانوان در نمایش فرهنگ ایرانی واسلامی بسیار خوب عمل کردند

مشاورعالی وزیر ورزش وجوانان  در ادامه با تاکید بر اینکه باید به حضور بانوان توجه شود، گفت: بانوان در کسب مدال و نمایش فرهنگ ایرانی و اسلامی بسیار خوب عمل کردند. رهبر معظم انقلاب نیز در بیانات خود فرمودند «ما قدر شما را می دانیم» و در پیام خود به تلاش ها و کوشش ها ورزشکاران، نادآوری ها و بانوان ورزشکار اشاره کردند. ایشان همیشه نگاه حمایتی از قهرمانان و ورزشکاران کشور داشته اند.

هیچ کسی برای باخت به المپیک نمی رود

دکتر احمدی  اهمیت کسب نتیجه در المپیک را مورد توجه قرار داد وبا تاکید بر این موضوع که هیچکس برای باخت به المپیک می رود به توزیع 306 مدال طلا در میان 10 هزار ورزشکار تصریح کرد  ورزشکارانی که خود را برای المپیک آماده می کنند و شرایط سختی را پشت سر گذاشتند.

او یاداور شد:ورزشکاران ما هم  تلاش خود  را کردند وانچه به دست امد حاصل یک رقابت بود و مردم به این تلاش توجه دارند.

رییس جمهوری توجه خاصی به المپیک داشت

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان حمایتهای دکتر روحانی از  ورزش را مورد تاکید قرار داد و افزود : رئیس جمهوری باوجود تنگناهایی که وجود داشت توجه خاصی به المپیک داشته و تاکید دارند که در مراسم بدرقه المپیک و پارالمپیک شرکت کنند و پاداشی برای ورزشکاران المپیکی در نظر گرفتند.
 

اعزام خبرنگاران به ریو توسط کمیته ملی المپیک برنامه ریزی شده بود

وی در درباره اعزام خبرنگاران به المپیک ریو نیز گفت: این اعزام توسط کمیته ملی المپیک برنامه ریزی شده بود و وزارت ورزش و جوانان دخل و تصرفی در آن نداشته و مسئولیت رسانه های کمیته ملی المپیک برعهده کیومرث هاشمی است.

رییس جمهوری از حضور داوران ایرانی در ریو قدردانی کردند

در ادامه معاون فرهنگی ، آموزش و پژوهش وزارت ورزش د گفت: آقای روحانی در پیام خود از داوران ایرانی صمیمانه قدردانی کردند. وزیر ورزش و سجادی نیز در وزارت ورزش و جوانان ازداوران  قدردانی می کنند و در مراسم قدردانی از کاروان المپیک و پارالمپیک به طور قطع از شما قدردانی خواهد شد.
دکتر احمدی خاطرنشان ساخت: ارزیابی دقیقی از عملکرد همه فدراسیون های ورزشی خواهیم داشت. پتانسیل ورزشی ما بیشتر از آن چیزی است که در المپیک ریو اتفاق افتاد. وی ادامه داد: می توانیم در جودو، دوچرخه سواری و دو و میدانی شرایط بهتری داشته باشیم. این موضوع در وزارت ورزش پیگیری خواهد شد تا حضور ما در المپیک 2020 بامعنی تر شود.


 علیزاده :افتخار می کنم  که برای کشورم مدال کسب کردم

در این برنامه کیمیا علیزاده مدال آور برنز تکواندو نیز در گفت و گوی تلفنی با این برنامه نیز گفت: باعث افتخار است که توانستم مدال کسب کنم اما به مدال برنز قانع نیستم و امیدوارم در المپیک 2020 عملکرد بهتری داشته باشم و افتخارآفرین برای بانوان کشورم باشم.
 

فغانی:داوران به احترام نیازدارند

دراین برنامه  همچنین علیرضا فغانی داور فینال مسابقات فوتبال المپیک ریو نیز  گفت: استعداد و پتانسیل در کشورمان در همه زمینه ها زیاد است و نیاز به توجه و نگاه داریم.
وی افزود: همه صحبت ها در مراسم بدرقه المپیک درباره ورزشکاران بود؛ ما فقط به احترام به داوری نیاز داریم. حتی مبلغی به عنوان پاداش برای ورزشکاران در نظر گرفتند اما متاسفانه درباره پاداش سایر اعضای حاضر در المپیک هیچ صحبتی نشد.
اکبر فیض کارشناس کشتی نیز در گفت و گوی تلفنی ضمن تبریک پیروزی درخشان تیم کشتی آزاد و فرنگی گفت: از هشت مدال المپیک، پنج مدال در کشتی بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha