کد خبر: اقتصاد-مقاومتی-در-حوزه-سلامت-عملیاتی-ش
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۲۹

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت زودتر از دستگاه‌های دیگر عملیاتی شده است.

محمدحسین قربانی نماینده مجلس شورای اسلامی ،در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت پیرامون تحقق راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری نامگذای شده است، اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت و بهداشت و درمان زودتر از دستگاه‌های دیگرعملیاتی شده است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کاهش پرداختی از جیب مردم در حوزه درمان، توجه ویژه به بهداشت و درمان، تمرکز بر پیشگیری، دسترسی آسان مردم به مراکز درمانی و پزشک از جمله ابعاد مختلف نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در حوزه بهداشت و درمان است.
قربانی تصریح کرد: وضعیت نیروی انسانی، توجه به داخل وعدم نگاه به خارج یکی از امتیازاتی است که در حوزه بهداشت و درمان با آن روبرو هستیم چراکه یکی از ابعاد اقتصاد مقاومتی نگاه به داخل و استفاده از ظرفیت‌ها و نیروهای داخلی است.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی هم پیشرفت‌های بسیار خوبی رسیدیم، در متکی بودن به داخل و اجرای آیتم‌های اقتصاد مقاومتی نسبتا موفق هستیم و به همین جهت است که وزارت بهداشت و درمان در این حوزه پیشتاز دستگاه‌های دیگر است.
وی با اشاره به مشکلات بودجه‌ای در حوزه بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: کمبود منابع مالی در همه دولت‌ها وجود داشته است واین دولت با این مساله روبرو بوده است که نهایی کردن برنامه‌های حوزه سلامت از جمله اقتصاد مقاومتی در حوزه  بهداشت و درمان را از عقب انداخته است.
قربانی در پایان تصریح کرد: در بیشتر زمینه‌ها برای داشتن عدم وابستگی به غرب، عدم وابستگی به بیرون، عدم وابستگی به نفت راهی نداریم مقوله‌ای جز پرداختن به اقتصاد مقاومتی نداریم.
 
کد خبرنگار 41090

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha