کد خبر: اقتصاد-مقاومتی-باید-به-رهایی-از-وابستگ
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۲۵

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی باید به رهایی از وابستگی به منابع خارجی منجر شود و ما باید در حوزه سلامت باید به نیازهای کشور از منظر تکنیکی و نیروی انسانی توجه کنیم.

 

عابد فتاحی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری سلامت پیرامون راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: منظور ازاقتصاد مقاومتی در تمام حوزه‌ها رهایی از وابستگی به منابع خارجی است بنابراین ما باید در حوزه  سلامت به نیازهای کشور هم از منظر تکنیکی ونیروی انسانی توجه کنیم.
 
وی ادامه داد: برای اینکه اقتصاد مقاومتی در حوزه  سلامت و بهداشت و درمان محقق شود، ما باید با دست خودمان بیمارستان‌ها، داروهای مورد نیاز، سرم‌ها و واکسن‌های مورد نیاز خودمان را بسازیم و این به آن معناست که به سمت تولیدات داخلی با کیفیت بالا برویم.
 
فتاحی تصریح کرد: باید نیروی انسانی خودمان را به گونه‌ای افزایش دهیم که به مناطق محروم خدمت‌رسانی کنند و تمام اقشار کشور از نعمت سلامت بهره مند شوند.
 
نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی گفت: باید از وابستگی ها دور شویم، در حدی که بتوانیم در روز مبادا کشور خودمان را حفظ کنیم بنابراین باید به تحقیق و پژوهش در زمینه سرم و دارو و تجهیزات بیمارستانی توجه خاصی داشته باشیم.
 
فتاحی با تاکید بر کاهش وابستگی به دستگاه‌های تجهیزات پزشکی وارداتی خاطرنشان کرد: ورود این دستگاه‌ها به کشورهزینه‌های سنگینی دارد و هم  استفاده  از آنها برای مردم پرهزینه است.
 
وی ادامه داد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت باید به ارزش‌های ملی خودمان برگردیم، به ارزش‌ها و توانمندی‌های بومی خودمان دقت کنیم، همچنین ما باید بیمارستان‌های استاندارد با فرهنگ خودمان را بسازیم.‌
 
فتاحی با تاکید بر بالاآوردن کیفیت محصولات پزشکی در کشور تصریح کرد: در تولیدات داخلی باید کیفیت را بالاببریم و برای مثال مثلا نباید سرنگ تولید داخل به بدن بیمار آسیب بزند، در نتیجه ما عقلانیت، عدالت ،سلامت، کیفیت باید با یکدیگر داشته باشیم.
 
وی با بیان اینکه تولیدات داخلی باید از استانداردهای لازم برخوردار باشند، اظهار داشت: ما باید قدر، عزت و ارزش مردم خودمان را حفظ کنیم، مثلا خودرویی که در کشور ما ساخته می شود. اگر خوب نیست باید دور انداخته شود و نباید مردم بر آن سوار شوند، در زمینه سلامت نیز باید به این امر توجه کنیم که تولیدات داخلی باید از استانداردهای لازم برخوردار باشند.
 
فتاحی با بیان اینکه باید تبادلات اقتصادی خود را با دیگر کشورها حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: ما باید که زیر ساخت های اقتصاد مقاومتی خودمان را براساس واژه های درست و قدرتمند تقویت کنیم.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به تولیدات داخلی گفت: متاسفانه ما درس بدی گرفته‌ایم که تولیدات داخلی بسیار بی کیفیت با قیمت های بالاست واین موجب می‌شود مردم کالاهای خارجی بخرند چون کیفیت جنس بالا است و قیمت‌ها ارزان است در حالیکه تولیدات داخلی کیفیت ندارد و قیمت‌های آنان نیز بالا است.
 
کد خبرنگار: 41090

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha