دیر کل انتقال خون استان تهران  از آغاز کمپین بزرگ زمستانه یلدا تا نوروز خبر داد.

به گزارش خبرگزاري سلامت ،دكتر سيد مرتضي طباطبايي با اعلام این خبر افزود: با توجه به کاهش ذخایر خونی در فصل سرما و عمر کوتاه خون و فراورده های خونی به خصوص پلاکت، هدف از اجرای این کمپین حضور مستمر اهداکنندگان در این برهه از زمان و نقش حیاتی آنها در نجات جان بیماران است.

وی گفت: این کمپین در سه مقطع زمانی با نقطه عطف شب یلدا، دهه فجر و نقطه پایانی و جمع بندی درچهارشنبه سوری طراحی شده است.

مدیر کل انتقال خون استان تهران  تصریح کرد:پویش مردمی اهدای خون از یلدا تا نوروز  با شب یلدا آغاز می شود و با شعار یلدای زندگی در دی ماه از تمامی انجمنهای مردم نهاد برای اهدای خون دعوت شده است.

وی افزود:در فاز دوم این پویش مردمی با فراز دهه فجر و شعار فجر خونبخش به تمامی سازمانها و ارگان ها و نهاد ها فراخوان همکاری می دهیم و در فاز سوم این کمپین که با چهارشنبه سوری پایان می یابد با شعار سرخی من از تو ،اصناف و کلیه گروه های مردمی وچهره های فرهنگی هنری دعوت به اهدای خون و مشارکت فرهنگی در این زمینه می شوند.

دکتر طباطبایی خاطر نشان کرد:ضمن این که در تمامی ماه های زمستان درهای پایگاه های انتقال خون برای شرکت همه مردم در این پویش انساندوستانه باز ا ست و برنامه های مختلف، مسابقات و جوایز ویژه ای در این خصوص در نظر گرفته می شود.

مدیر کل انتقال خون استان تهران از افزایش 8 درصدی اهدای خون در نه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد و گفت: 323 هزار نفر در 9 ماهه نخست امسال به مراکز اهدای خون مراجعه کردند  که از این تعداد 271 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

دکتر طباطبایی با اشاره به اینکه عوامل ویروسی در بین اهداکنندگان مستمر یعنی اهداکننده ای که دوبار در سال اهدای خون می کند ،بسیار کمتر از اهداکننده بار اولی و اهداکنندگان با سابقه است گفت: از دیگر برنامه های پیش رو فراخوان اهداکنندگان بار اول و با سابقه و مستمر سازی آنها است.

وی آمار اهداکنندگان مستمر را در شهریور ماه 42.6 درصد، در مهر ماه 43.5 درصد، در آبان ماه  45 درصد و در اذر ماه  47.7 درصد گزارش کرد و افزود: این روند تا پایان سال ادامه می یابد و هدف ما رسیدن به رشد  50 درصدی است.

وی در پایان از پیشرفت چشمگیر پروژه های در حال احداث مراکز  اهداي خون پایتخت خبر داد و گفت : اين مراكز به همت مجمع خيرين انتقال خون ، مساعدت شهردار ی تهران و بانک صنعت و معدن حد اکثر تا نیمه دوم سال آینده قابل بهره برداری خواهد بود.

 

گفتنی است ،اخبار مربو به کمپین زمستانی اهدای خون از یلدا تا نوروز در کانال تلگرامی   @ehda1395pooyesh به طور لحظه ای منتشر می شود. همچنین هشتگ این کمپین با شعار #یک مساوی با سه  با هدف یک اهدای خون نجات سه زندگی در  اینستاگرام منتظر خلاقیت های و حمایت های مردم از این اهدای خون یلدایی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha