کد خبر: افزایش-نرخ-ابتلا-به-سرطان-پوست-میان-مرد
۱۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۴۵

به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت)، مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا طی یک بیانیه اعلام کرد: نرخ مرگ و میر در اثر سرطان پوست از سال 1985 در میان مردان رشد کرده است. تحقیقات ثابت کرده که این افزایش معمولا در کشورهای ثروتمند رخ داده است.

سی‌دی‌سی تائید کرده است نور خورشید مهم‌ترین عامل بروز سرطان کشنده پوست است که ملانوما نام دارد؛ بیشتر از 90 درصد موارد ابتلا به دلیل قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش خورشید خورشید ایجاد می‌شود.

محققان در یک کنفرانس علمی که روز یک‌شنبه در گلاسگو برگزار شد، اعلام کردند: به همان میزانی که روند ابتلای مردان به ملانوما افزایش یافته است، در زنان شاهد کاهش موارد ابتلا هستیم.

داده‌ها حاکی از آن است که نرخ ابتلا به سرطان پوست در مردان کشورهای ایرلند و کرواسی با بیش از دو برابر رشد مواجه بوده است؛ این آمار در اسپانیا و انگلیس بیش از 70 درصد است و در هلند، فرانسه و بلژیک حدود 50 الی 60 درصد افزایش داشته است.

به گفته کارشناسان بهداشتی، سرطان پوست یکی از شایع‌ترین انواع سرطان است که به‌طور جهانی حداقل 40 درصد از موارد انواع سرطان را تشکیل می‌دهد؛ این سرطان در میان افرادی که پوست روشن دارند بسیار شایع است. (فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha