به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت) انجمن اتيسم ايران به مناسبت آغاز سال تحصيلي جديد(٩٧-٩٦) و روز جهاني معلم بیانیهای را به این شرح منتشر کرد:
روز جهاني معلم را در حالي خدمت همه اساتيد و معلمان دلسوز، فرهيخته و عاشق سازمان آموزش و پرورش استثنايي تبريك و تهنيت عرض میکنیم كه خلاء اين معلمان فرهيخته بيش از هر زماني ديگر حس ميشود.
توانمندسازي معلمان بخشي از شعار جهاني امسال بوده كه به حق در جامعه فعلي آموزشي ايران ،كمبود معلمان متخصص و يا عدم مهارتهاي تخصصي در راستاي آموزش طيف اختلال اتيسم به خوبي ملموس است.
افزايش آمار طيف اختلالات اتيسم، افزايش سطح دانش و آگاهي جامعه، افزايش سطح آگاهي خانوادهها، افزايش ارتباطات بينالمللي و به روزرساني سايتهاي آموزشي و فعالتر شدن سازمانهاي غيردولتي در انعكاس خلاءهاي موجود در سيستم آموزشي كشور عليالخصوص كودكان با نيازهاي ويژه حساسيت عملكرد مسئولان در اين حوزه را دو چندان میکند.
عليرغم فعاليتهاي گسترده انجام شده از نظر كمي و كيفي در چند سال گذشته از طرف نهادهاي ذيربط در حوزه آموزش كودكان با نيازهاي ويژه و طيف اختلالات اتيسم و ضمن اظهار تقدير و تشكر از تلاشهاي ارزشمند، جامعه اتيسم در شرايط فعلي خواستار توجه بيشتر و ساختاريتر در رسيدگي به نيازهاي آموزشي اين طيف از اختلالات و رسيدگي به خلاءهاي عديده موجود است.
اهم توجهات ويژه به این طیف از اختلال عبارتند از :تهيه و تدوين محتواهاي آموزشی خاص كودكان اتيسم، بسترسازي و ايجاد امكان پذيرش و تلفيق كودكان اتيسم با عملكرد بالا در مدارس عادی، بسترسازی آموزشی ويژه معلمان عادی براي آشنايی با كودكان اتيسم ، تدوين و آموزش طرح درسهای تخصصی ويژه معلمان كودكان استثنايي و افزايش كمي و كيفي مدارس اتيسم در مقاطع مختلف.
انجمن اتيسم ايران ضمن ابراز آمادگي در جهت همكاریهای مشترك با نهادهاي ذيربط، خواستار مشاركت بيشتر خيرين جامعه در تامين فضاهاي آموزشي اين كودكان نيز است.
نظر شما