جانشين فرمانده نيروي انتظامي با اعلام آمادگي پليس ايران براي ايجاد و گسترش همکاري هاي پليسي با کشورهاي جهان گفت: مبارزه با جرايم سازمان يافته نيازمند همکاري هاي پليسي – قضائي و ديپلماتيک کشورها مي باشد و امنيت جهاني جزء با همکاري کشورها با يکديگر بدست نمي آيد.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار " اسکندر مومني " ظهر امروز در ديدار با وابستگان نظامي و افسران رابط پليس کشورهاي مستقر در تهران اظهار داشت: همه ساله در جمهوري اسلامي ايران به مناسبت بزرگداشت پليس ، هفته اي در مهرماه تحت عنوان هفته نيروي انتظامي نام گذاري شده که در اين هفته ، ناجا با تلاش مضاعف اقدام به معرفي فعاليت ها و خدمات خود به مردم و جامعه مي کند. که اين امر مبين اهداف اصلي ، آسايش مدني، نظم و وفاق اجتماعي براي نيل به سطوح عالي امنيت اجتماعي است.

وي افزود: امسال هفته نيروي انتظامي با شعار " همه با هم براي امنيت و آرامش " از 9 الي 15 مهرماه آغاز و يگان هاي تخصصي ناجا از فرصت به وجود آمده در راستاي معرفي قابليت ها و توانمندي هاي پليس و نيز تعامل با مردم ، نهادها و سازمان هاي گوناگون اقدامات لازم را در سطوح مختلف انجام مي دهند.

مشارکت مردمي در امنيت يکي از مصاديق مشارکت بر توسعه ملي

جانشين فرمانده ناجا ، امنيت و احساس امنيت را يکي از حياتي ترين نيازهاي انسان در زندگي اجتماعي نام برد و گفت: اين امر يک واقعيت عيني و ذهني در حيات اجتماعي افراد محسوب مي شود و پيشرفت و تکامل اجتماعي افراد را در جامعه فراهم مي آورد. بر اين اساس روابط اجتماعي شکل گرفته و زمينه مساعد براي شکوفايي استعدادها و خلاقيت هاي انساني فراهم مي شود و از سوي ديگر نظم و امنيت پايدار از مباني مهم توسعه اقتصادي ، اجتماعي ، فرهنگي و ... است.

سردار مومني مشارکت مردمي در امنيت را يکي از مصاديق مشارکت بر توسعه ملي نام برد و افزود: رويکرد اجتماعي پليس بر اساس  مشارکت و همکاري بين پليس و مردم استوار است تا از اين طريق براي حل معضلات امنيت عمومي و کاهش جرايم و بي نظمي همکاري کنند. اين رويکرد به موضوع مشارکت عمومي و علاقه مندي بين جامعه و پليس مي پردازد و سازمان هاي دولتي و خصوصي را به همکاري مي خواند.

وي تصريح کرد: اهتمام نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران به مقوله مشارکت مردمي نيز نشان از باور مسئولان اين نهاد به اهميت و همياري مردمي و مأموريت پليس دارد.

سردار مومني خاطر نشان کرد: نيروي انتظامي همه ساله با هماهنگي ستاد کل نيروهاي مسلح برنامه هايي براي وابستگان نظامي و افسران رابط پليس کشورهاي خارجي مقيم جمهوري اسلامي ايران به منظور توسعه همکاري هاي في مابين و آشنايي با امکانات قابليت ها و توانمندي هاي نيروي انتظامي تنظيم و اجرا مي کند.

وي خطاب به وابستگان نظامي و افسران رابط پليس کشورهاي خارجي مقيم ايران گفت: حضور شما به عنوان نماينده کشورتان در عرصه نظامي ، دفاعي و امنيتي در برنامه هاي گرامي داشت هفته ناجا است، همچنين شرکت در مراسم افتتاحيه بازديد از نمايشگاه بين المللي تجهيزات پليسي ، ايمني و امنيتي ( IPAS20016 ) از برنامه ديگري که در 26 مهرماه در مصلي تهران برگزار مي شود.

جانشين ناجا به گسترش جرايم در سطح جهان خصوصا جرايم تروريستي ، سايبري و سازمان يافته در دنياي امروز اشاره کرد و گفت: مبارزه با اين جرايم نياز به همکاري هاي پليسي – قضائي و ديپلماتيک کشورها با يکديگر را بيش از پيش نمايان مي کند و امنيت جهاني جزء با همکاري کشورها با يکديگر به دست نمي آيد.

مومني به جنبه فرا مرزي جرايمي نظير تروريست ، قاچاق مواد مخدر، خشنونت، مهاجرت غيرقانوني ، جرايم سايبري ، مالي و پولشويي ، شبکه هاي جرايم سازمان يافته و قاچاق انسان اشاره کرد و افزود: بديهي است هيچ کشوري مگر در سايه همکاري بين المللي جهت نيل به يک هدف مشترک جهاني و قادر به حمايت از شهروندان خود نيست .

مومني ادامه داد: هر کشوري که تصور کند به تنهايي قادر به مقابله با تهديدات در کشور خود است يا از تهديداتي که امروز در برخي مناطق گريبانگير برخي کشورها شده ، دور از مناطق تهديد است ؛ يقينا مرتکب اشتباه شده زيرا امروز تهديدات جهاني شده و بهترين راهکار براي مقابله با آنها همکاري هاي صادقانه و مستمر کشورها با يکديگر خواهد بود.

اين مقام عالي انتظامي کشور خاطر نشان کرد: پليس جمهوري اسلامي ايران در سال هاي اخير با افزايش تعاملات و ارتباطات خود در عرصه هاي دو جانبه منطقه اي و بين المللي ، در مجامع و رويدادهاي پليسي جهان حضوري فعال داشته و در صدد است با همکاري خود با پليس کشورها و سازمان هاي بين المللي به ايجاد و برقراري امنيت جهاني کمک کند که مي توان به اعزام تيم حرفه اي از افسران پليس در مسابقات المپيک جهاني در کشور برزيل اشاره کرد که بنا به درخواست همکاري سازمان اينترپل و پليس برزيل در راستاي مشارکت در تأمين امنيت مسابقات انجام شده بود؛ پليس ايران همواره بر مشارکت در اين گونه رويدادها اعلام آمادگي مي کند.

جانشين ناجا خاطر نشان کرد: نيروي انتظامي براساس رهنمودهاي مقام معظم رهبري با ايجاد زيرساخت هاي اساسي و انجام اقدامات کنترلي و مراقبتي به خصوص در حوزه عملياتي مرزباني، مبارزه با تروريست ، قاچاق مواد مخدر و جرايم سايبري توفيقات بسياري را به دست آورده که يکي از اقدامات موفق اين پليس مبارزه موثر و همه جانبه با معضل قاچاق و ترانزيت قاچاق مواد مخدر به خصوص از مرزهاي شرقي است.

سردار مومني قاچاق مواد مخدر در اقصي نقاط جهان را يکي از معضلات دنياي امروز نام برد و گفت: اين پديده شوم به عنوان يکي از تهديدات اصلي است که باعث نگراني عميق تمام کشورها شده است. جمهوري اسلامي ايران در منطقه غرب آسيا واقع شده که اين منطقه داراي ميزان بالاي کشت و توليد خشخاش است و به تبع آن تقاضاي روبه رشد مصرف مواد مخدر در کشورهاي غربي باعث تحميل مشکلات و تبعات زيانبار آن به اين منطقه شده است.

جانشين فرمانده ناجا تصريح کرد: پليس جمهوري اسلامي ايران با تمام توان و با تخصيص نيرو و امکانات ويژه اي در طول ساليان طولاني با قاچاق مواد مخدر به مقابله پرداخته به گونه اي که تاکنون قريب به 3 هزار و 800 مأمور پليس شهيد و حدود 12 هزار نفر مجروح شده اند.

سردار مومني با بيان اينکه مبارزه جدي ، پايدار و مستمر با معضل مواد مخدر در ابعاد نرم افزاري و سخت افزاري آن هم در حوزه بين الملل مستلزم صرف هزينه هاي هنگفت مادي و معنوي است ، گفت: خوشبختانه پليس ايران با وجود تحمل ظلم هاي ناعادلانه ناشي از تحريم توانسته اقدامات و توفيقات قابل توجه و مسئولانه اي را انجام دهد که نتايج و آثار مطلوب آن شامل تمامي ملل جهان از جمله تحميل کنندگان سياست هاي ظالمانه عليه جمهوري اسلامي ايران شده است؛ کنترل مبادي ورودي و خروجي مرزي ، ايجاد کانال ، احداث ديوار، به کارگيري ابزارهاي کنترل و رصد مرز و ... در مرزهاي جمهوري اسلامي ايران تنها گوشه اي از اقدامات انجام شده در اين خصوص است.

وي خطاب به وابستگان نظامي و افسران رابط پليس کشورهاي دوست گفت: شما مي توانيد نمايندگان فعالي براي کشورتان در برقراري روابط پليسي ميان کشور متبوع خود و پليس ايران باشيد و نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران از پيشنهادهاي شما در اين زمينه استقبال مي کند.

سردار مومني از آمادگي پليس ايران براي ايجاد و گسترش همکاري هاي پليسي با کشورهاي جهان خبر داد و گفت: نيروي انتظامي با امکانات و توانمندي هاي فراوان در زمينه هاي مختلف در موضوعات تخصصي آماده همکاري با کشورها با استفاده حداکثري از ظرفيت و توان وابستگان نظامي و افسران رابط پليس کشورها مستقر در ايران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha