کد خبر: اعزام-قطارهای-فوق-العاده-در-ساعات-پیک-ت
۲۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۰۶

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران تاکید کرد: در مهر ماه 95 به منظور خدمات رسانی بهتر به شهروندان اعزام قطارهای فوق العاده و حداقل رساندن زمان حرکت قطارها از ایستگاه مبدا در دستور کار است.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از شهرنوشت، محمد احمدی بافنده با اشاره به اقدامات شرکت بهره برداری مترو تهران در سال تحصیلی جدید گفت: تقویت خطوط از نظر ناوگان، کنترل و تجهیز سیستم های ایمنی و اطفاء حریق، افزایش پوشش امدادی از طریق اورژانش تهران، تامین برق اضطراری از طریق برق منطقه ای  و اقدامات ویژه استقبال از مهر با شست و شو و رفع عیب ناوگان، ايستگاه ها و باجه های کارت بلیت از جمله اقداماتی است که درطرح استقبال از مهر95 انجام می شود.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران با اشاره به اجرای طرح قطار دانایی جهت ارتقا فرهنگ استفاده از مترو برای کودکان در سال جاری اظهارکرد: این طرح همچنان با قوت در مهر ماه نیز اجرایی می شود .

به گفته وی در روز اول مهر ماه مترو به صورت رایگان به محصلان اعم از دانشجویان و دانش آموزان خدمات رسانی خواهد کرد. در عین حال که تخفیف ویژه در طول سال برابر مصوبه شورای اسلامی شامل حال دانش اموزان و دانشجویان می شود.

احمدی بافنده تصریح کرد: نظافت ایستگاه ها، نصب انواع پیام های آموزشی در ایستگاه های مترو و بهسازی مسیر ورود و خروج ایستگاه های مترو نیز انجام شده است .

وی افزود: با توجه به اینکه برای کاهش سرفاصله حرکت قطارها نیازمند واگن هستیم و نمی توان در حال حاضر به صورت جدی سرفاصله حرکت قطارها را تغییر داد، تلاش می شود در ساعات پیک ترافیک و ازدحام، با اعزام قطارهای اضطراری ، تراکم ترافیک خطوط را کاهش دهیم.

وی در ادامه با اشاره به جایگزینی بلیط های QR به جای بلیت‌های تک سفره و دو سفره قدیمی گفت: اکنون با استقرار کامل سیستم جدید، بلیت‌های قدیمی مغناطیسی از رده خارج شده اند، لذا به شهروندانی که بصورت مستمر از مترو استفاده می کنند توصیه می شود از کارت بلیت استفاده کنند.

به گفته احمدی بافنده، بهبود خدمات به مسافران به دلیل افزایش سرعت تردد، بسترسازی مناسب جهت توسعه خدمات و سرویس های بهتر به مسافران در آینده (ازجمله امکان خرید و پرداخت از طریق اینترنت و موبایل) از فوايد ديگر استفاده از اين بليت ها است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha