کد خبر: اعزام-تیم-درمانی-ویژه-نیمه-شعبان-کرب
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۲۸

 

سرپرست تیم درمانی ویژه نیمه شعبان گفت: به منظور ارائه خدمات درمانی سرپایی، تیم ۵۰ نفره ای ویژه نیمه شعبان روز سی ام اردیبهشت به عراق اعزام می شوند.

 

دکتر حسین فضلی، سرپرست تیم اعزامی درمانی ویژه نیمه شعبان، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت بیان داشت: به منظور ارائه خدمات درمانی سرپایی، تیم ۵۰ نفره ای روز سی ام اردیبهشت عازم عراق می شوند.

فضلی گفت: استقرار این تیم در قالب دو گروه از روز جمعه انجام می شود.

وی افزود: گروه اول با همکاری عتبه حسینی و روبروی باب القبله امام حسین (ع)  مستقر می شود و گروه دوم نیز در خیابان جمهوری در نزدیکی بین الحرمین پذیرای زائران هستند که فعالیت این گروه با همکاری هلال احمر عراق صورت می گیرد.

۱۳ متخصص اعم از جراح عمومی، طب اورژانس، مغز و اعصاب، داخلی، قلب، ارتوپد، زنان و اطفال، یازده پزشک عمومی در تیم درمانی ویژه نیمه شعبان به کربلای معلی اعزام می شوند که هفت پرستار خانم و هفت پرستار مرد نیز آنها را همراهی می کنند.

فضلی همچنین از حضور نیروی فوریت های اورژانس و امدادگر در این تیم خبر داد و اذعان داشت: نیمه شعبان از مناسبت هایی است که ازدحام جمعیت در شهر کربلا بسیار است و به همین دلیل پیش بینی های لازم را مدنظر داریم.

سرپرست تیم درمانی ویژه نیمه شعبان تصریح کرد: شماری از زائرین برای نیمه شعبان مسیر نسبتا طولانی را پیاده می کنند. با توجه به گرمای هوا، عمده مراجعات زائرین مربوط به دردهای عضلانی و گرمازدگی است.

فضلی خاطرنشان کرد: تعداد قابل توجهی از کادر درمانی که برای نیمه شعبان به کربلا اعزام می شوند، تجربه خدمت رسانی به زائرین در اربعین حسینی را دارند و پیش بینی می شود موفقیت دیگری برای مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در عرصه خدمت رسانی به زائرین حسینی ثبت شود.

وی یادآور شد: فعالیت درمانگاه های مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در شهرهای نجف، کربلا و کاظمین کمافی السابق ادامه دارد که اعزام نیروهای این درمانگاه ها روز گذشته و در قالب ۵۰ نفر انجام شد.

کدخبرنگار41020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha