کد خبر: اعتیاد-بیماری-جسمی-و-روانی-است
۲۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۳۰

متخصص اعصاب و روان با اشاره به این که همه اعتیاد را به عنوان یک بیماری پذیرفته‌اند، گفت: گاهی برخی از افراد یا سازمان‌ها برخوردشان با اعتیاد شبیه به بیماری نیست.

 

دکتر علی فرهودیان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهار داشت: اعتیاد یک بیماری روانپزشکی است؛ یعنی جنبه‌های جسمی دارد و بر خصوصیات روانشناختی فرد اثر می‌گذارد.

وی با بیان این‌که اعتیاد یک بیماری اجتماعی است، تصریح کرد: مسائل اجتماعی و اقتصادی جامعه می‌تواند تسهیل کننده شروع بیماری و یا ادامه آن باشد، با توجه به خصوصیات اعتیاد به عنوان یک بیماری جسمی، روانی و اجتماعی باید در درمان هم به این موارد توجه شود.

این روانپزشک خاطرنشان کرد: به طور حتم برای تمام معتادان بدون استثنا مداخلات جدی و طولانی مدت روانشناسی لازم است و از طرفی دیگر باید مداخلات اجتماعی و کمک‌هایی شبیه مددکاری و تسهیلات عوامل اجتماعی لحاظ شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه درمان‌های جسمی رشد بسیار خوب و درمان‌های روانشناختی هم رشد نسبی و خوبی داشته‌اند، اما درمان های اجتماعی با وجود این که انجام می شوند هنوز لازم است که به آنها بیشتر پرداخته شود.

رییس مرکز تحقیقات سوء مصرف و وابستگی به مواد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اذعان داشت: اعتیاد را همه به عنوان یک بیماری قبول دارند، اماگاهی برخی از افراد یا سازمان‌ها برخوردی که با آن می کنند شبیه با یک بیماری نیست.

 

کد خبرنگار: 410100

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha