کد خبر: اطلس-وضعیت-زنان-کشور-رونمایی-شد
۱۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۰

به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت)، در نشست مشاور وزیر کشور در امور زنان و مدیران کل امور زنان و خانواده استانداری‌های کشور با حضور معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از اطلس وضعیت زنان کشور بر مبنای داده‌های سرشماری سال ۹۵ و اطلاعات دستگاه‌ها با ۲۹ شاخص اصلی در هشت محور روی صفحه نمایش رونمایی شد.

این اطلس در محورهای آموزش و پژوهش با کمک وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری، محور سلامت و تندرستی با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت ورزش، محور حقوق و امنیت با همکاری وزارت دادگستری و قوه قضاییه، محور جمعیت و خانواده با همکاری وزارت کشور سازمان ثبت احوال، وزارتخانه‌های دادگستری و بهداشت و درمان، محور کار و اقتصاد با همکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، محور حمایت‌های اجتماعی با هماهنگی وزارت تعاون، محور مشارکت سیاسی با کمک سازمان اداری و استخدامی و محور فرهنگ و اجتماع با هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صداوسیما انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، آمار موجود در اطلس وضعیت زنان و خانواده کشور که براساس سرشماری سال ۱۳۹۰ در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ آماده شده بود، در سال ۱۳۹۵ به روزرسانی شد؛ به طوری که اکنون این آمار به تفکیک استان‌ها و به صورت کامل‌تر نسبت به اطلس قبلی در دسترس است.

در اطلس زنان و خانواده موضوعات و آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان از جمله فرار دختران از منزل، خودسوزی زنان، اقدام به خودکشی و آسیب‌هایی همچون اعتیاد در میان بانوان و تعداد افراد دستگیر شده در این زمینه، وجود دارد که به تفکیک آمارهای محرمانه که از دستگاه‌های مختلف دریافت شده، در این اطلس آمده است.

 معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده از چند سال گذشته با هدف شناسایی، پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی البته با همکاری دستگاه‌های متولی، اطلس وضعیت زنان و خانواده را در دستور کار قرار داده بود تا از این طریق آسیب‌های اجتماعی شناسایی و در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها نیز از آن‌ها استفاده شود. (فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha