رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ورود دو بیمارستان دیگر به چرخه خدمات این دانشگاه و همچنین گسترش و بازسازی 41524 متر مربع فضای درمانی در مجموعه بیمارستان های تابعه این دانشگاه در طول دو سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت  به نقل از روابط عمومی دانشگاه  علوم پزشکی شهید بهشتی دکتر علی اصغر پیوندی با اشاره به کمبود تخت های بیمارستانی در محدوده تحت پوشش این دانشگاه بر اساس استانداردهای موجود، گفت: براساس استانداردهای ملی کمبود حدود 2200 تخت در محدوده تحت پوشش این دانشگاه داریم. برای جبران این میزان کمبود در طول سالیان گذشته،  برنامه ریزی هایی صورت گرفته که به تدریج در مسیر عملیاتی شدن قرار گرفته است. 

وی افزود: دو بیمارستان دیگر در شش ماهه اول امسال وارد چرخه خدماتی این دانشگاه می شوند. بیمارستان شهدای پاکدشت با 130 تخت، در شهرستان پاکدشت ارایه خدمات خود را بصورت آزمایشی شروع کرده اما هنوز به طور رسمی افتتاح نشده است که امیدواریم با تکمیل چرخه خدمات دهی آن به زودی شاهد افتتاح رسمی این بیمارستان باشیم.

 دکتر پیوندی در ادامه گفت: بیمارستان دیگر بیمارستان شهدای گمنام با 130 تخت در جنوب شرق تهران واقع شده است که هم اکنون در مرحله تجهیز و جذب کادر درمانی قرار دارد و امیدوار هستیم بتوانیم در هفته دولت شاهد راه اندازی این بیمارستان باشیم.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بیمارستان شهدای گمنام در محدوده ای آغاز به کار خواهد کرد که به دلیل حجم بالای جمعیت دچار کمبودهای اساسی درخصوص تخت های بیمارستانی است و می تواند حجم بار بیماران را در بیمارستان بزرگ امام حسین(ع) کاهش داده و باعث ارایه خدمات مطلوب تر در آن بیمارستان شود.

وی خاطر نشان ساخت: در کنار تلاش ها برای افزایش بیمارستان های جدید، بازسازی و گسترش فضاهای درمانی در بیمارستان های موجود نیز در طول دو سال گذشته در دستور کار این دانشگاه قرار داشته است که در مجموع منجر به توسعه و بازسازی 41524 مترمربع فضای درمانی شده است. ما در مجموعه های درمانی خودمان به دلیل کهولت سن بیمارستان ها ناچار بوده ایم تا بازسازی های گسترده ای در راستای توسعه فضای درمانی و ارتقای سطح هتلینگ انجام دهیم.

رییس دانشگاه افزود: با اراده پدید آمده در دولت تدبیر و امید اعتبارات قابل توجهی برای نوسازی و بهسازی فضاهای درمانی و تجهیزات جانبی اختصاص یافت. براین اساس برنامه ارتقای هتلینگ در مراکز درمانی به عنوان یکی از محورهای طرح تحول در نظام سلامت در سال 93 آغاز شد. در سال 94 علاوه بر ادامه برنامه ارتقای هتلینگ 5 تفاهم نامه در استانداردسازی یا گسترش بخش های ویژه، اورژانس ها، کلینیک های ویژه، بلوک های زایمان و مراکز شیمی درمانی سرپایی تیپ یک بین وزارت بهداشت و دانشگاه منعقد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فضای فیزیکی بازسازی شده و گسترش یافته بر این مبنا در سال 93 و 94 را 2918 متر مربع برای بخش های آی سی یو؛ 2980 متر مربع برای بخش های NICU، همچنین 23345 متر مربع برای کلینیک های ویژه؛ 4750 متر مربع برای اورژانس؛ 3266 مترمربع برای بلوک های زایمان و4265 متر مربع برای بخش های تشخیصی درمانی سرپایی سرطان عنوان کرد.

دکتر علی اصغر پیوندی همچنین  با اشاره به سایر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای جبران تخت های بیمارستانی؛ پیشرفت 21 درصدی بیمارستان جدید شهدای تجریش را عنوان کرد که با بیش از 700 تخت می تواند بخش زیادی از کمبودهای اساسی در این حوزه را جبران کند. پروژه ساخت این بیمارستان در اواخر سال 96 به اتمام خواهد رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین از رایزنی ها برای ساخت یک بیمارستان 1000 تختخوابی در محدوده شرق و جنوب شرق تهران با مشارکت سرمایه گذاران خارجی نیز خبر داد و اظهار امیدواری کرد مجموعه این اقدامات بتواند کمبودهای اساسی در این حوزه را مرتفع و رسیدگی به بیماران در بیمارستان های تابعه این دانشگاه را سریع تر و مطلوب تر کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha