کد خبر: اسکان-اضطراری-331-تن-از-هموطنان-با-برپایی-66
۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۱۸

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اعلام گزارش عملیات سیل و آبگرفتگی از ٤ تا 10 مرداد در 7 استان کشور، گفت: یک‌هزار و 426 تن از هموطنان در 20 شهرستان هفت استان سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، گلستان، سمنان، خراسان رضوی و جنوبی از خدمات امدادی لازم بهره بردند.


به گزارش خبرگزاری سلامت ، دکتر ناصر چرخساز با اشاره به اینکه هفت روز گذشته شهرستان‌های ایرانشهر، سیب و سوران، مهرستان، داراب، شیراز، نی‌ریز، فسا، جیرفت، ارزوئیه، ساردوئیه، بافت، زرند، راین، شهداد، بردسیر، گرگان، مینودشت، شاهرود، نیشابور و خوسف درگیر سیل و آبگرفتگی بوده است، افزود: بر این اساس 331 تن از متاثران از سیل و آبگرفتگی در 20 شهرستان با برپایی 66 دستگاه چادر از خدمات اسکان اضطراری استفاده کردند.


وی با اشاره به نجات و انتقال 21 تن از هموطنان به مناطق امن و ارائه خدمات درمان سرپایی به 5 تن، عنوان کرد: در این زمینه تخلیه آب از ١9 واحد مسکونی انجام و 269 تخته پتو، 136 تخته موکت، 700 قوطی انواع کنسرو میان متاثران توزیع شد.
به گفته رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر 88 خودرو از مسیر سیلاب رها شده و 2 تن نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.
 وی با اشاره به به‌کارگیری 62 تیم عملیاتی شامل 233 امدادگر و نجاتگر، گفت: در این زمینه 59 دستگاه خودروی عملیاتی و 8 دستگاه موتور پمپ و لجن‌کش به‌کار گرفته شده و امدادرسانی‌ها در کرمان همچنان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha