کد خبر: استعمال-دخانیات،-احتمال-ابتلا-به-سرطا
۱۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۵۱

متخصص زنان و زایمان گفت: زنانی که سیگار و قلیان مصرف می‌کنند، احتمال این که به سرطان دهانه رحم مبتلا شوند ۱۴ برابر افراد عادی است.

 

فرح فرزانه در  گفتگو با  خبرنگار خبرگزاری سلامت در رابطه با یافته‌های جدید درمورد سرطان دهانه رحم گفت: خوشبختانه با توجه به اینکه علم و فناوری‌های نوین پیشرفت کرده است مشخص شده این نوع سرطان ارتباط زیادی با ویروس دارد که از طریق مقاربتی منتقل می‌شود لذا اگر رفتارهای پرخطر جنسی کنار گذاشته شود زنان هیچ وقت دچار این سرطان نخواهند شد.

وی افزود: این نوع سرطان یکی از سرطان‌هایی است که ممکن است به طور کلی حذف شود چرا که منشاء آن مشخص شده و چیزی که سبب گسترش آن می‌شود رفتارهای پرخطر جنسی است.

متخصص زنان و زایمان داشتن شریک‌های متعدد جنسی و یا شریکی که خود رفتار متعدد داشته سبب انتقال این ویروس در زنان می‌شود. همچنین باید توجه داشت که ازدواج موقت یا دائم ارتباطی در این زمینه ندارد و به طور کلی رفتارهای پرخطر سبب بروز این مشکل خواهد شد.
فرزانه ادامه داد: زنانی که زیر سن 16 سال ازدواج می‌کنند را در معرض ابتلا به سرطان دهانه رحم برشمرد و عنوان کرد: ممکن است این افراد پس از 10 سال زندگی مشترک به این سرطان مبتلا شوند و در واقع احتمال ابتلا آن نسبت به فردی که بالای 20 سال ازدواج می‌کند بیشتر است.
به گفته وی، زنانی که سیگار و قلیان مصرف می‌کنند احتمال اینکه مبتلا به سرطان دهانه رحم شوند 14 برابر افراد عادی است و در واقع این مسئله که ویروس در آنها تبدیل به سرطان شود بسیار زیاد است.
 
کد خبرنگار: 41070

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha