کد خبر: استاندار-استان-ایلام-خبر-دادکاهش-10-درص
۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۵۷

استاندار ایلام با اشاره به انجام مطالعاتی در زمینه علل آمار بالای خودکشی در استان ایلام گفت: در یکسال گذشته میزان خودکشی در این استان 10 درصد کاهش یافته است.

به گزارش  خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان استاندار ایلام در شصت و سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که صبح امروز با حضور معاون ساماندهی امور جوانان برگزار شد ،عنوان کرد: خوشبختانه آمار طلاق و برخی دیگر از آسیب های اجتماعی مانند مصرف مواد مخدر در استان ایلام در مقایسه با سایر استان ها بویژه استان های همجوار پایین است با این حال آمار خودکشی در این استان بالاست که این موضوع نیاز به بررسی و مطالعه دارد.


وی با بیان اینکه در این زمینه تحقیقاتی در حال انجام است افزود: نتایج این تحقیقات نشان داده است که برخی از افرادی که اقدام به خودکشی می کنند به لحاظ مالی در شرایط خوبی به سر می بردند و این جای تامل دارد.
محمد رضا مروارید یکی از عوامل تاثیرگذار در این زمینه را بیکاری دانست و گفت: بیکاری نیز می تواند یکی از عوامل مهم و موثر در این موضوع باشد که تا حدودی با تلاش های انجام شده توانسته ایم میزان بیکاری را در استان کاهش داده و از رتبه 2 به رتبه 15 در سطح کشور برسیم


استاندار ایلام با بیان اینکه در کاهش بیکاری از روشهایی مانند گسترش ظرفیت زمین های کشاورزی ، افزایش باغ کاری و گسترش بنگاه های کوچک بهره برده ایم گفت: با این حال شاید یک عامل عمده و تاثیر گذار در نرخ بالای بیکاری استان ایلام، عدم امکان سرمایه گذاری بخش خصوصی باشد.


وی علت پایین بودن تمایل بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این استان را نبود بازده ای و سود مورد نظر دانست و گفت: جمعیت استان ایلام نسبت به وسعت آن کم است و همین موضوع باعث شده  که بخش خصوص نتواند سود مورد نیاز را به دست آورد و تمایلی به سرمایه گذاری نداشته باشد.


مروارید همچنین از نبود برخی زیر ساخت های فرهنگی در استان ایلام خبر داد و گفت: عجیب است که استانی به این بزرگی هنوز سینما ندارد و باید دقت کرد که وجود زیرساخت های فرهنگی می تواند در مشارکت و حضور اجتماعی جوانان و کاهش برخی آسیب ها موثر باشد.


وی با اشاره به عملکرد سازمان بسیج در این استان گفت: این سازمان فعالیت خوبی در استان ایلام دارد و توانسته حدود 50 درصد جوانان را به خود جلب کند اما هستند جوانانی که جذب این ارگان نشده و نیاز به برنامه های متفاوتی دارند.
استان دار ایلام افزود: ساماندهی امور جوانان باید سیستماتیک و منسجم باشد و تجربه نشان داده است اگر جوانان را به صورت تشکیلاتی وارد فعالیت های مختلف کنیم شاهد نتایج بسیار خوبی خواهیم بود .


وی وجود سازمان های مردم نهاد و فضای مجازی را در عملکر منسجم اثر بخش دانست و گفت: سازمان های مردم نهاد جوانان ظرفیت خوبی هستند اما نیاز به حمایت مادی و معنوای دارند و همچنین فضای مجازی نیز می تواند ظرفیت خوبی برای ایجاد فعالیت های منسجم است.


در این جلسه مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام نیز به ارائه گزارش عملکرد حوزه جوانان این استان در سال 94 و 4 ماهه اول سال 95 پرداخت و عنوان کرد: در 4 ماهه اول سال جاری 46 اعتبار نامه فعالیت به سازمان های مردم نهاد جوانان ارائه شده و 158 برنامه توسط این سازمان ها در طول این 4 ماه انجام شده است.


وی افزود: در استان ایلام سازمان های مردم نهاد جوانان فعال در حوزه محیط زیست عملکرد خوبی دارند و در سال 94 نیز به طور کلی 408 برنامه توسط این سازمان ها انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha