کد خبر: استانداران-از-آسیب-دیدن-طرح-تحول-سلامت
۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۶:۴۶

وزیر بهداشت گفت: برای نخستین بار تمام دستگاه های اجرایی، سازمان های مردم نهاد، خیریه های سلامت تحت عنوان مجمع ملی سلامت دور هم جمع شده بودند و امیدواریم که از سال آینده نیز این مجمع به طور مرتب برگزار شود چرا که هدف آن مشارکت جمعی از سوی مردم، دولت و سایر ارکان حکومت است.


به گزارش خبرگزاري سلامت ، دکتر سید حسن هاشمی ظهر امروز پس از نشست با جمعی از استانداران و روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور که در کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار داشت: در حاشیه مجمع ملی سلامت با تعدادی از استانداران و روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور و فعالان حوزه سلامت نشستی برگزار و در آن بر برگزاری مداوم شورای سلامت استانها تاکید کردیم.


وزیر بهداشت با اشاره به تهیه اطلس بیماری های جمهوری اسلامی ایران و استانهای کشور، گفت: در هر استان به طور دقیق بار بیماری ها نوع آنها مشخص شده و استانداران نظرات خود را بیان کردند و تهیه و ابلاغ این اطلس حتما در پیشگیری از بیماری ها که مهم ترین وظیفه ما است، موثر خواهد بود و امیدواریم که بیشتر شاهد همکاری های بین بخشی در سطح ملی و استانی باشیم.


دکتر هاشمی با اشاره به تقدیر استانداران از اقدامات و عملکرد حوزه سلامت در دولت یازدهم، یادآور شد: آنها از آسیب دیدن طرح تحول سلامت به دلیل عدم پرداخت مطالبات وزارت بهداشت از سوی بیمه ها، ابراز نگرانی می کردند چرا که عدم پرداخت مطالبات ، موجب بروز نگرانیهایی برای همکاران ما و تامین کنندگان دارو و تجهیزات پزشکی شده است.
وزیر بهداشت تاکید کرد: با دستوری که رییس جمهور صادر کرده است تا پایان سال حتما بخشی از بدهی بیمه ها به وزارت بهداشت پرداخت می شود تا گشایشی در امور ایجاد شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha