کد خبر: ارتباط-سندرم-تخمدان-پلي-كيستيك‌-با-بر
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۱۶

یک متخصص دیابت گفت: زنان دچار سندرم تخمدان پلي كيستيك‌ بیشتر از سایر زنان ممکن است مبتلا به دیابت شوند.

دکتر مهریار خسروشاهی درگفت و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت  در ارتباط با تأثیر دارچین در کاهش قند خون اظهار داشت: دارچین یک ادویه معطراست که ‌ازعصاره پوست درخت دارچین گرفته‌شده همچنین‌این ادویه به داشتن خواص گوارشی، آنتی بیوتیکی، خلط آوری و ضدالتهابی شهرت زیادی دارد.

وی ادامه داد: دارچین درمانی مؤثر برای کنترل قند خون، پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع 2،  افزایش دمای بدن است همچنین دارچین یک محرک طبیعی و انرژی زا بوده که دمای بدن را بالا برده، میل جنسی را افزایش داده، بدون اینکه باعث عصبی شدن یا آسیب به دستگاه عصبی فرد شود.

این متخصص دیابت با اشاره به‌ خاصیت مصرف استویا در سلامت بدن گفت: خاصیت اصلی استویا تنظیم و کنترل قند خون بوده، همچین استویا برای افرادی که از فشارخون بالا رنج می برند و یا گاهی دچار افزایش فشارخون می شوند مفید است واستویا به میزان 7 برابر آنتی اکسیدان بیشتری در مقایسه با چای سبز دارد.

خسروشاهی ادامه داد: استویا خواص دیورتیک یا ادرارآوری، ضداسید، بهبود دستگاه گوارش تقویت مینای دندان دارد،  وموجب جلوگیری ازپوسیدگی دندان ها شده و خوشبختانه در ترکیب خمیردندان‌های امروزی از این ماده استفاده می شود.

وی در مورد تأثیر مصرف برنج قهوه‌ای در کنترل قندخون گفت:برخی ازانواع برنج‌های قهوه ای، فرآوری نشده و دارای فیبر زیادی هستند و می‌توانند به عنوان بخشی از یک وعده‌ی غذایی متعادل توسط افراد دیابتی مصرف شوند. البته بهتر است برنج قهوه‌ای را با سایر مواد غذایی مخلوط کنند تا مقدار قند خون در تعادل باقی بماند، برای مثال برنج را با انواع حبوبات مانند  لوبیای چبشم بلبلی طبخ کنند.

این متخصص دیابت گفت:برنج قهوه‌ای دارای شاخص گلایسمیک پایین‌تری نسبت به برنج سفید است و نسبت به برنج سفید به زمان بیشتری برای طبخ نیاز دارد البته برای طبخ آن به ازاء هر فنجان برنج خشک، یک ونیم فنجان آب ریخته  و آن‌را در پلوپز یا یک قابلمه ی معمولی بپزید.

 وی در پاسخ به این سوال که چه عواملی در بروزديابت موثرهستند، گفت: سن مساوي و بيش از ٤٥سال، چاقی، سابقه فاميلي ديابت در بستگان درجه يك، عادت به فعاليت بدني ناكافي و نامناسب، سابقه تولد نوزاد با وزن بيش از 4.1كيلوگرم يا ديابت در هنگام بارداري‌ از عوامل موثر دربروزديابت است.

این متخصص دیابت در پایان خاطر نشان کرد: از دیگر عوامل موثردر بروز دیابت که بسیارحایز اهمیت است، می‌توان به سندرم تخمدان پلي كيستيك‌ یاتخمدان پلي كيستيك‌ در خانم ها اشاره کرد، که این مسئله با بروز دیابت در این افراد ارتباط موثری دارد و بیشتر آنها را در معرض دیابت قرار می‌دهد.

كدخبرنگار410800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha