کد خبر: ارتباط-تغذیه-و-ابتلا-به-بیماری‌های-غد
۲۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۲۶

رییس مرکز تحقیقات ریزمغذی های پژوهشکده علوم غدد درون ریزگفت: در ارتباط با سلامت جسمانی بدن از جمله سیستم غدد درون ریز، تغذیه سالم از ارکان بسیار مهم به شمار می رود.
 

 

دکتر حسین دلشاد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت گفت: قدر مسلم در پی تغذیه سالم فرد کمتر دچار بیماری و عوارض ناشی از بیماری ها خواهد شد.

فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم تأکید کرد: در مقابل سوء تغذیه فرد را مستعد ابتلا به بسیاری از بیماری های اکتسابی می کند.

وی افزود: همچنین در مورد بیماری های غدد درون ریز از جمله دیابت به عنوان یک بیماری متابولیک تغذیه می تواند نقش بسیار موثری در کنترل دیابت داشته باشد به طوری که دیابت امروزه به عنوان شایع ترین اختلال متابولیک در دنیا به صورت اپیدمی شده و یکی از علل آن علاوه بر کم تحرکی،پرخوری افراد است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: افرد به طور معمول به غذاهای پرکالری، پرانرژی  و فست فود رو آورده اند در حالی که می توانند نقش مهمی در بروز دیابت داشته باشند.

وی یادآور شد: تغذیه ناسالم نیز می تواند در کنترل دیابت اشکال ایجاد کند. بنابراین کنترل رژیم غذایی یک فرد دیابتی امکان دارد که تا مدت ها او را از دارو بی نیاز کند.

دلشاد اظهار داشت: اگر برای بیماران دیابتی دارو تجویز شود با رعایت رژیم غذایی به کنترل بهتری از قند می توان دست پیدا خواهند کرد و حتی این هم باور اشتباهی است که بیماران مصرف کننده انسولین به رژیم غذایی نیازی ندارند؛رژیم غذایی سنگ بنای درمان دیابت را تشکیل می دهد. بنابراین تغذیه سالم می تواند در سلامت جسمی به طور کل و در سلامت ارگان ها به طور اخص تأثیربسیار مثبت یا منفی داشته باشد.

 

کد خبرنگار: 410100

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha